Gå til innhold

Samsung-eiere oppdaterte telefonen – ble låst ute og mistet data


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man ikke legge tilbake backup etter en tilbakestilling til fabrikkinnstilling?

 

Helt sikkert... men jeg tror dessverre at "mannen i gata" ikke tar seg bryet med å kjøre backup av telefonen. Sånn sett kan en jo si at en kan takke seg selv når det går galt, for det er ingen sak å ta backup av telefonen. Enten via produsentens egne løsninger for telefonen koblet til en pc/mac, eller diverse skylagringsapper som gjør jobben meget bra også.

Så i utgangspunktet burde en backup være nok, og selvsagt bør en jo ta backup før en legger inn en ny oppdatering, bare for å være føre var.

Lenke til kommentar

FYI har samsung en gratis backupløsning innebygget og klar til bruk, hvis dette er interessant

 

Så klart. derav "...for det er ingen sak å ta backup av telefonen."

De fleste produsenter har egne løsninger som er ganske så lettfattelige, inkludert Samsung. Som en huskeregel bør man alltid ta backup av telefonen før en installerer en oppdatering, men jeg tror ikke at den gjengse "mannen i gata" tar seg bryet eller tenker over dette.

 

Men som du sa, har Samsung en slik tjeneste innebygget, og den fungerte meget bra på min gamle S3. Regner med at den ikke har blitt dårligere siden den tid, og sannsynligvis enda mer lettfattelig og enkel å ta i bruk :)

 

Bottom line: Kjør backup før du installerer nye oppdateringer =D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan man ikke legge tilbake backup etter en tilbakestilling til fabrikkinnstilling?

 

Helt sikkert... men jeg tror dessverre at "mannen i gata" ikke tar seg bryet med å kjøre backup av telefonen. Sånn sett kan en jo si at en kan takke seg selv når det går galt, for det er ingen sak å ta backup av telefonen. Enten via produsentens egne løsninger for telefonen koblet til en pc/mac, eller diverse skylagringsapper som gjør jobben meget bra også.

Så i utgangspunktet burde en backup være nok, og selvsagt bør en jo ta backup før en legger inn en ny oppdatering, bare for å være føre var.

Samsung gir faktisk beskjed om at en backup kqn være lurt før man oppdaterer. Men jeg regner med de fleste ikke leser gjennom hva oppdageringen inneholder før de trykker start.

 

Selv tar jeg backup og kjører er factory reset etter hver programvare oppdatering. Alt av innstillinger, bakgrunnsbilde, apper osv blir satt opp slik det var før oppdatering. Null stress.

Lenke til kommentar

 

 

Kan man ikke legge tilbake backup etter en tilbakestilling til fabrikkinnstilling?

 

Helt sikkert... men jeg tror dessverre at "mannen i gata" ikke tar seg bryet med å kjøre backup av telefonen. Sånn sett kan en jo si at en kan takke seg selv når det går galt, for det er ingen sak å ta backup av telefonen. Enten via produsentens egne løsninger for telefonen koblet til en pc/mac, eller diverse skylagringsapper som gjør jobben meget bra også.

Så i utgangspunktet burde en backup være nok, og selvsagt bør en jo ta backup før en legger inn en ny oppdatering, bare for å være føre var.

Samsung gir faktisk beskjed om at en backup kqn være lurt før man oppdaterer. Men jeg regner med de fleste ikke leser gjennom hva oppdageringen inneholder før de trykker start.

 

Selv tar jeg backup og kjører er factory reset etter hver programvare oppdatering. Alt av innstillinger, bakgrunnsbilde, apper osv blir satt opp slik det var før oppdatering. Null stress.

Hvilken backup bruker du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Alltid noen som må lære den harde veien. Just deal with it

 

Så du synes at det er helt ok at en oppdatering føkker opp alt, fordi du tar jo backup?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Selv tar jeg backup og kjører er factory reset etter hver programvare oppdatering. Alt av innstillinger, bakgrunnsbilde, apper osv blir satt opp slik det var før oppdatering. Null stress.

 

For hver sikkerhetsoppdatering også? Virker utrolig tungvindt og overkill. Det blir vel ikke satt opp helt som før heller, da du fortsatt må logge inn på alt av apper på nytt.

Lenke til kommentar

Så klart. derav "...for det er ingen sak å ta backup av telefonen."

De fleste produsenter har egne løsninger som er ganske så lettfattelige, inkludert Samsung. Som en huskeregel bør man alltid ta backup av telefonen før en installerer en oppdatering, men jeg tror ikke at den gjengse "mannen i gata" tar seg bryet eller tenker over dette.

 

Men som du sa, har Samsung en slik tjeneste innebygget, og den fungerte meget bra på min gamle S3. Regner med at den ikke har blitt dårligere siden den tid, og sannsynligvis enda mer lettfattelig og enkel å ta i bruk :)

 

Bottom line: Kjør backup før du installerer nye oppdateringer =D

... og ikke ha noe på telefonen du har ikke råd til å miste, hadde jeg sagt. Greit nok at man kan være i en situasjon der du jar noe viktig der, bilder, filer etc, men av grunner som er åpenbare av seg selv - man kan også fysisk miste en mobil. Hvis en tar en factory reset så er man data-messig like langt. Så ja, backup, og ikke ha noe der du ikke kan gå uten hadde jeg lagt til. Endret av nessuno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Kan man ikke legge tilbake backup etter en tilbakestilling til fabrikkinnstilling?

 

Helt sikkert... men jeg tror dessverre at "mannen i gata" ikke tar seg bryet med å kjøre backup av telefonen. Sånn sett kan en jo si at en kan takke seg selv når det går galt, for det er ingen sak å ta backup av telefonen. Enten via produsentens egne løsninger for telefonen koblet til en pc/mac, eller diverse skylagringsapper som gjør jobben meget bra også.

Så i utgangspunktet burde en backup være nok, og selvsagt bør en jo ta backup før en legger inn en ny oppdatering, bare for å være føre var.

Samsung gir faktisk beskjed om at en backup kqn være lurt før man oppdaterer. Men jeg regner med de fleste ikke leser gjennom hva oppdageringen inneholder før de trykker start.

 

Selv tar jeg backup og kjører er factory reset etter hver programvare oppdatering. Alt av innstillinger, bakgrunnsbilde, apper osv blir satt opp slik det var før oppdatering. Null stress.

Hvilken backup bruker du?

Google og samsung's egen

Lenke til kommentar

 

Selv tar jeg backup og kjører er factory reset etter hver programvare oppdatering. Alt av innstillinger, bakgrunnsbilde, apper osv blir satt opp slik det var før oppdatering. Null stress.

 

For hver sikkerhetsoppdatering også? Virker utrolig tungvindt og overkill. Det blir vel ikke satt opp helt som før heller, da du fortsatt må logge inn på alt av apper på nytt.

Bepp. Hver eneste oppdatering. Synes ikke det er noe tungvint. Alt går jo av seg selv. Innlogging i forskjellige apper og nettsteder, skjer også av seg selv ved hjelp av Samsung Pass.

 

Men overkill? Ja det er den nok. Men har til gjengjeld aldri hatt noe trøbbel/treghet med mobilene mine

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...