Gå til innhold

Nå får du bedre kontroll over YouTube-anbefalingene dine


Anbefalte innlegg

Nei det er ikke guilt by association, fordi jeg sier ikke at Steven Crowder er problemet (selv om han også har ytret ganske mange tvilsomme meninger om IQ og rase) bortsett fra å være lite kritisk til hvem han tar bidrag fra. Problemet er at du hører på McInnis og Benjamin når du hører på showet der de bidrar, så med andre ord så er det showet som er problemet, og er antisemittisk og alt-right av førstepart, fordi det tar bidrag fra antisemitter og alt-right. Jeg assosierer ikke Steven Crowder sine meninger med antisemittene, jeg assosierer showet med antisemitter fordi de har over lengre tid tatt bidra fra flere antisemitter.

 

 

Om man har en antisemittist eller en alt-right kommentator på showet sitt, men de snakker verken om jøder eller white supremacy, hva er da problemet? Bør man bannes bare for å snakke med dem?

 

Om man ser bort fra opplagt backpedaling her så er det i hvert fall greit at man er enige i at Steven Crowder er en kanal som gjester og tar bidra fra alt-right kommentatorer og antisemitter, så da slipper vi den tilsynelatende uunngåelige semantikkdebatten. Når man hører på antisemitter så hører man på antisemitter, og da er det antisemitter man sensurer når man sensurerer LouderWithCrowder. Steven Crowder kan ikke straffes direkte, men kan straffes for å forsømme sitt ansvar for en lovlydig og redelig debatt, da Youtube er et privilegium og ikke en rett.

 

Men igjen så diskuterer vi som om LouderWithCrowder blir sensurert av Youtube, og du har ikke henvist til noen tilfeller det de kanalene du nevnte har blitt sensurert.

 

 

Jeg er en av dem som mener man må høre alle, uavhengig av meningene deres. Sålenge de ikke oppfordrer til vold eller ulovligheter.

 

Jeg er ikke uenig, men du trenger ikke å fremstille de som uskyldige "konservative medier" for å kunne forsvare retten til beklagelige ytringer.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steven Crowder og TheBlaze gjestet og tatt regelmessig bidrag fra antisemitten Gavin McInnis, og antisemitt og selverklært alt-right kommentator, Owen Benjamin. Det sier litt om hvilke folk man hører på når man lytter på Louder with Crowder. Selv om TheBlaze har tatt avstand til ytringene i ettertid så er dette legitimt bekymrende assosiasjoner, og sier en del om hvilke meninger man forgiftes med gjennom denne pundit-kanalen. Antisemittisme er ulovlig i både USA og Norge, slike ytringer skal slås ned på.

Steven Crowder og flere andre gjør et poeng av å snakke med folk som de er uenige med. I motsetning til andre som bare vil snakke til de de er uenige med, og helst ikke fra samme sted eller tid.

 

Ben Shapiro for eksempel har jo gått helt amokk i Youtube sin algoritme, som jeg referer til i første innlegget mitt her.

Det kommer av at YouTube ser at så mange liker og deler videoene med ham. Ben Shapiro er kjapp, velstudert, gjennomtenkt og velformulert om emnene han diskutere slik at naive NPC-er og SJW-er ikke skjønner hva som traff dem når de prøver diskutere med ham. Det er naturlig at folk flest liker de videoene.

 

Du er nok nærmere ledelsen i Google når det gjelder politisk ståsted og sterke antipatier, men de skjønner sikkert at du tilhører en veldig liten gruppe av deres brukere. Det er for "særinger" som deg at den nye filterfunksjonen er laget.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Steven Crowder og flere andre gjør et poeng av å snakke med folk som de er uenige med. I motsetning til andre som bare vil snakke til de de er uenige med, og helst ikke fra samme sted eller tid.

 

 

Ok. Men hva har det med hva jeg skriver? McInnis og Benjamin er ikke subjekter på Steven Crowder sitt show. De er Steven Crowder sitt show.

 

 

Det kommer av at YouTube ser at så mange liker og deler videoene med ham. Ben Shapiro er kjapp, velstudert, gjennomtenkt og velformulert om emnene han diskutere slik at naive NPC-er og SJW-er ikke skjønner hva som traff dem når de prøver diskutere med ham. Det er naturlig at folk flest liker de videoene.

 

Du er nok nærmere ledelsen i Google når det gjelder politisk ståsted og sterke antipatier, men de skjønner sikkert at du tilhører en veldig liten gruppe av deres brukere. Det er for "særinger" som deg at den nye filterfunksjonen er laget.

Men er det naturlig at Youtube promoterer han så veldig om Youtube er en ond SJW konspirasjon? Hvem Ben Shapiro er har ingenting med dine argumenter å gjøre. Jeg forsøker å avblåse din vrangforestilling, ikke å rakke ned på Ben SellYourFloodedHouse Shapiro.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Ok. Men hva har det med hva jeg skriver? McInnis og Benjamin er ikke subjekter på Steven Crowder sitt show. De er Steven Crowder sitt show.

Jeg har sluttet å tro at noen av påstandene med at folk er Alt-right eller nazier i det hele tatt er verdt å undersøke. Det er påstander som enkelt kaster yt på autopilot og de som sprer om seg med slike påatander har gjerne selv holdninger som er mye verre enn det som de prøver å tillegge andre.

 

Men er det naturlig at Youtube promoterer han så veldig om Youtube er en ond SJW konspirasjon?

Slik plattformene er bygd opp så spres slikt godt materiale helt naturlig. Og det er det ledelsen ofte ikke liker slik at de må gripe inn i systemet og sette opp måter å stoppe materiale som de ikke er politisk enig i. For dem er det veldig viktig å få stoppet slikt populært materiale frem mot preisdentvalget i 2020.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den voldelige venstrevridde agendaen som støtter slike som Antifa og deres fysiske angrep på meningsmotstandere.

https://quillette.com/2019/06/30/antifas-brutal-assault-on-andy-ngo-is-a-wake-up-call-for-authorities-and-journalists-alike/

Dette feige antifa søppelet er lik seg selv ja. Støtter vold og fascisme men hevder å ta avstand fra begge deler. Håper de havner i fengsel i lang tid, så kan de gruble over elendige livsvalg der inne.

 

Et viktig steg de kan ta nå er å ulovliggjøre masker i demonstrasjoner, så disse pøblene ikke fritt frem kan angripe folk og slippe unna med det. Terskelen for vold er jo utrolig mye lavere om man vet man slipper unna.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva har antifa med dette å gjøre? Jeg vet at de er yndlingssubjektet til alt-right bevegelsen å rette whataboutism-fingeren mot, men jeg føler det er litt vel desperat i denne konteksten.

Og yndlingssubjektet til alt-left bevegelsen er gjerne å skylde på den nesten ikke-eksisterende alt-right bevegelsen :)

Hvis du ser i dekningen til nyheten i USA rundt voldsepisodene til facistene i antifa så har du svaret ditt der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...] den nesten ikke-eksisterende alt-right bevegelsen :)

 

 

Enten så lever du under en stein eller så er dette nok en smoke screen.

 

 

Hvis du ser i dekningen til nyheten i USA rundt voldsepisodene til facistene i antifa så har du svaret ditt der.

 

Hva har nyhetesdekning og antifa med dette å gjøre? Jeg hadde satt pris på om vi kunne holdt oss til emnet og snakket om hvem enn Youtube sensurerer og promoterer. Dere presterer å komme med håpløse argumenter som at Youtube promoterer antifa og sensurerer ikke-voldelige høyrekonservative som Ben Shapiro. Så tåkelegger du debatten med nonsense, og begynner med skitkasting og whataboutism. Rinse and repeat.

 

Jeg er ikke bare uenig med deg. Jeg vil også våge å påstå at du er uærlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes youtube lenge har vært flinke på dette. Her har spotify myye å lære.

 

 

Ikke bare Spotify, Bruker Apple music selv og opplever at sanger jeg har sagt jeg ikke liker blir lagt til radiostasjoner og de 3 spillelistene som genereres for deg på en ukentlig basis.. Ganske elendig, hvis du inkluderer en liker/ikke liker funksjon så bør du klare å huske hva brukeren har valgt... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...