Gå til innhold

Apple slår tilbake mot Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg har lest artikkelen fra søppelnettstedet det lenkes til, men at det kun er 0,5% som ønsker å betale ekstra(?), eller å bli lurt av Apple for 15% eller 30%, for noe som er så populært ellers, må ses mot markedsdominansen til et så stort selskap som Apple i antall enheter, og deres egen tjeneste. Det gjør altså ikke saken bedre.

 

Samme ågerpriser tar jo Apple fra lisenshaverne, som igjen utnytter musikerne. Spotify er av samme lest i så måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke at jeg har lest artikkelen fra søppelnettstedet det lenkes til, men at det kun er 0,5% som ønsker å betale ekstra(?), eller å bli lurt av Apple for 15% eller 30%, for noe som er så populært ellers, må ses mot markedsdominansen til et så stort selskap som Apple i antall enheter, og deres egen tjeneste. Det gjør altså ikke saken bedre.

 

Samme ågerpriser tar jo Apple fra lisenshaverne, som igjen utnytter musikerne. Spotify er av samme lest i så måte.

Helt enig. Og media uten ryggrad trykker helt ukritisk dette svadaet fra Apple...
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Apple prøver å gjøre livet surt for meg. Telefonen starter ofte itunes når jeg setter meg i bilen, med autoplay på en eller annen låt som jeg aldri har kjøpt. Det naturlige hadde vært å starte det forrige jeg brukte - som er Spotify.

 

Samsung starter med den forrige appen som ble brukt, på godt og vondt, fordi jeg bruker Google Play, men om jeg ser noe på Youtube, så er det Youtube som blir startet

Lenke til kommentar

Apple prøver å gjøre livet surt for meg. Telefonen starter ofte itunes når jeg setter meg i bilen, med autoplay på en eller annen låt som jeg aldri har kjøpt. Det naturlige hadde vært å starte det forrige jeg brukte - som er Spotify.

 

Samme gjør min LG. Spotify begynner ofte å spille så snart telefonen kobler seg til bluetooth i bilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Apple prøver å gjøre livet surt for meg. Telefonen starter ofte itunes når jeg setter meg i bilen, med autoplay på en eller annen låt som jeg aldri har kjøpt. Det naturlige hadde vært å starte det forrige jeg brukte - som er Spotify.

 

Samsung starter med den forrige appen som ble brukt, på godt og vondt, fordi jeg bruker Google Play, men om jeg ser noe på Youtube, så er det Youtube som blir startet

Dette kan du enkelt deaktivere. Du kan hverken klandre Android eller Samsung for at du ikke setter deg inn i produktene du kjøper.

Lenke til kommentar

Dette kan du enkelt deaktivere. Du kan hverken klandre Android eller Samsung for at du ikke setter deg inn i produktene du kjøper.

 

Ettersom det typisk skjer ved tilkobling til bil, men ikke f.eks trådløse hodetelefoner, så er det i beste fall en instilling som kan endres på bilen. Jeg har ikke klart å finne det på min bil, og tipsene for mobil er alt fra å disable apper, installere tredjepartsapper, til kompliserte tasker-profiler.

 

Så "enkelt å deaktivere" er det tydeligvis ikke. Burde jo ligge øverst på et enkelt søk, men neida.

Lenke til kommentar

 

Dette kan du enkelt deaktivere. Du kan hverken klandre Android eller Samsung for at du ikke setter deg inn i produktene du kjøper.

 

Ettersom det typisk skjer ved tilkobling til bil, men ikke f.eks trådløse hodetelefoner, så er det i beste fall en instilling som kan endres på bilen. Jeg har ikke klart å finne det på min bil, og tipsene for mobil er alt fra å disable apper, installere tredjepartsapper, til kompliserte tasker-profiler.

 

Så "enkelt å deaktivere" er det tydeligvis ikke. Burde jo ligge øverst på et enkelt søk, men neida.

No vart eg litt nysgjerrig for eg opplever jo akkurat det same kvar gong eg startar bilen.

Eg prøvde på eit søk sjølv, men fann ikkje nokre umiddelbare treff, men SÅ ... Google Assistent ser ut til å vera stikkordet (trur eg iallfall).

 

Opna Google, klikk deretter på

.. mer > Innstillinger > Google Assistent > Tjenester > Musikk

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Irriterer meg grønn over at iPhone starter iTunes når jeg setter meg inn i bilen. Jeg har aldri kjøpt musikk i iTunes, men de har "spandert" et par låter - dermed blir det stort sett samme U2-låt som begynner å spille.

 

Jeg bruker Spotify. Familieabonnement. Vel verdt pengene. Men Apple gjør opplevelsen dårligere.

 

Skulle gjerne betalt via Apple-kontoen min, men uaktuelt om det betyr at Apple skal ha 30 prosent av artistenes penger. Spotify beholder jo samme sum uansett, så Apple tar pengene fra artistene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...