Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min erfaring med Kvalito IT


Anbefalte innlegg

Dette var en gammel tråd, men den er vel relevant igjen nå....

Jeg vil bare si at trådstarter la seg bra på rygg og ga etter for kvalitos krav. Jeg skjønner at det er frustrerende og krangle, men de har på ingen måte rett til å kreve 3500kr fra deg? Hva de betaler telenor er deres egen sak, sålenge de oppgir at kanselleringsgebyret er på 1400kr så er det dette kunden skal forholde seg etter.

 

Direkte svindel vil jeg kalle det.

Håper det går bedre for deg med blucom linja, ingen fortjener slik nedverdigende kundesupport. Han var direkte frekk i mange av svarene sine, og du skal ha ros for å ha klart og holdt hodet kaldt (noe jeg på ingen måter kunne ha klart)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja. Fikk nå ikke kontakt med dem på tlf 21009900 i hvertfall. kommer bare sånn "hold linjen så finner vi en medarbeider til deg" og så blir det bare et opptatt signal. Så jeg vet ikke jeg, om bestillinga mi er gyldig lengre. æsj altså. Men jeg satser da på at den ikke gjelder lengre, og bestiller fra bluecom i stedet! Hvis da ingen har noen andre forslag til hvor jeg eventuelt skal få avbestilt linja.

 

 

Edit: hæhæ jeg har så mange skriveleifer ute å går, at jeg skulle hatt bank ;)

Endret av Erad
Lenke til kommentar
Jaja. Fikk nå ikke kontakt med dem på tlf 21009900 i hvertfall. kommer bare sånn "hold linjen så finner vi en medarbeider til deg" og så blir det bare et opptatt signal. Så jeg vet ikke jeg, om bestilling mi er gydlig lengre. æsj altså. Men jeg satser da på at den ikke gjelder lengre, og bestiller fra bluecom i stedet! Hvis da ingen har noen andre forslag til hvor jeg eventuelt skal få avbestilt linja.

Send en mail, og prøv å ring imorgen... Da har du nok gjort jobben din.

BlueCom er knall, er kjempefornøy med dem. Rettetiden er bra. har fikset linjefeil under 24 timer o.l.

Linjene ligger litt over det de leverer der jeg bor.

Mailserverene har aldri vært nede av det jeg har merket.

Lenke til kommentar
Jaja. Fikk nå ikke kontakt med dem på tlf 21009900 i hvertfall. kommer bare sånn "hold linjen så finner vi en medarbeider til deg" og så blir det bare et opptatt signal. Så jeg vet ikke jeg, om bestillinga mi er gyldig lengre. æsj altså. Men jeg satser da på at den ikke gjelder lengre, og bestiller fra bluecom i stedet! Hvis da ingen har noen andre forslag til hvor jeg eventuelt skal få avbestilt linja.

 

 

Edit: hæhæ jeg har så mange skriveleifer ute å går, at jeg skulle hatt bank  ;)

Ringte trondheim og oslo, telefonen er helt åpenbart stengt! Da følger adsl linjene rett rundt hjørnet... Vet om over 25 kunder som ALLEREDE kom opp på Direct Connect i dag! I tillegg har bluecom ringt til MEG som hadde kvalito til august i fjor! Så det er mange som driver og flytter linjer, ja

Endret av magnus99
Lenke til kommentar

Det er meeeeget tilfredsstillende å se at mistankene blir bekreftet med konkurs og etterforskning for svindel. Dette burde holde brødrene brothers opptatt med sitt for en liten tid fremover og forhåpentligvis dempe en eventuell lyst og mulighet for å legge sine klamme hender på "bissniss" igjen. Nå venter jeg bare spent på at kundemassen, ev. hele resten av Kvalito blir kjøpt opp av noen som har peil på Isp. Jepp. Jeg jekker øllen. Skål gutta, og takk for nå!

Lenke til kommentar

Vel.. Da disse gutta har lagt på røret og ikke svart på min siste mail så poster jeg den her....

 

Det var ang det de skrev om Hardware forumet o.l.

Les fra bunnen og opp....

 

 

 

Hei igjen Kaj,

takk for raskt svar.

 

Du henviser til en link fra forbrukerrådet, må desverre så at det er mye

svada i den. Selvfølgelig kan ikke kunde kreve topp ytelse 24/7 da det er

avhengig av linjene på utsiden av ISP'ens nett og trafikken som er til det

tidspunktet. Her er det mange faktorer som slår inn. Men kunden skal også

til tider (helst mesteparten av tiden) kunne oppnå sin ytelse som er

lovet, så sant han surfer mot linjer som kan levere dette. F.eks, våre 512

linjer ligger rundt 550 og våre 1024 linjer svinger helt opp til 1100kbps.

 

Du kommer med eksempel på maleren din, dette går under håndverkerloven.

Legger med en del av angrefristen under:

 

"

Andre Opplysninger

Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a.

håndverkertjenesteloven, hvis det skulle oppstå mangler eller

forsinkelser. Forbrukerrådet i ditt hjemfylke kan veilede deg som disse

reglene.

Internettadresse: http.//www.forbrukerradet.no.

"

 

Når en kunde ringer over telefon og bestiller, så går dette under

"fjernsalg" og kunden har angrefrist. Kan ta med enda et utdrag som vi her

bruker til våre kunder og så kan du sjekke dette opp selv. Er det ønskelig

så kan dette sendes som PDF eller du kan sjekke det selv på nettet "barne-

og familiedepartementet"

 

Utdrag:

"

Skjema B (bokmål) side 1 av 2.

Dette skjemaet er obligatorisk i følge forskrift om angreskjema av 27.

februar 2001 fastsatt av Barne- og damiliedepartementet med hjemmel i lov

21.12.200 nr. 105 om opplysningsplikt og angrerett mv. ved fjernsalg og

salg utenfor fast utsalgssted ( angrerettloven) § 10. Skal brukes ved

fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted av tjenester.

"

 

Alle har ubetinget 14 dager angrerett, og visste du at hvis angrerett ikke

er nevnt i kontraktsvilkårene som kunden har signert, så har de angrerett

på 1 år.

 

MVH

Bjørn xxxxxxx

 

PS: Mailen kan se noe rotete ut da jeg svare over en web-klient nå og ikke

hjemmeifra.

 

----------------------

> Hei Bjørn xxxxxx

>

> Jeg vet ikke om å svare deg har så mye for seg, da du virker rimelig

> forutintatt.

>

> Uansett. La meg bare få opplyst deg om en ting: DET ER IKKE ANGRERETT PÅ

> BREDBÅND! PUNKTUM! Hvor er det du har fått det i fra?

>

> Ta å les dette:

> http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...3/1042632539.44

>

> Innleggene er overveiende negative, fordi de positive blir sensurert. Vi

> vet om flere konkrete eksempler på dette.

>

> Vi har i dag i underkant av 5000 kunder. Hvor mange er aktive på

> Hardware.no? 20 stykker? (TOPPEN!)

>

> Det sier vel egentlig det meste.

>

> Vi har også hatt kontakt med forbrukerinspektørene en gang. De mistet

> interessen fullstendig, når de hørte hva det egentlig dreide seg om. Vi

> har hele tiden hatt retten på vår side, og prøver å strekke oss meget

> langt i kundesupporten. Problemet er at det er mange kunder som lever i

> den villfarelsen at de har Angrerett. Når de så står på sitt, hva gjør en

> da? (Det er som å be en maler male huset, det blir utført, og så sier du

> at du angrer, og ikke nok med det, men du krever at han fjerner griseriet

> UTEN noen form for betaling!)

>

>

>

>

> Med vennlig hilsen

>

> Kaj Størdal Toftner

> Kvalito IT

> www.kvalito.no

>

>

>

> -----Original Message-----

> From: xxxxxxxxx [mailto:[email protected]]

> Sent: 30. januar 2004 01:24

> To: Kaj Størdal Toftner

> Subject: REF: partiske Hardware.no!

>

>

> Hei,

>

> har lest "partiske Hardware.no!" innelgget deres under nyheter.

> Må si at det er veldig feil å henge ut enkelt personer i et innlegg ved å

> dra ut kun deler av hans svar. Han har også klart og tydlig skrevet at

> selv

> om han er admin/mod på forumet så har han fortsatt personlige meninger, og

> dette må folk få lov å ha. Et forum er fritt, og der må dere tåle den

> krittikken som er ute.

> Folket på forumet hadde masse godt å si om dere da dere kom, men ved å

> skyte

> deres egne kunder som skriker noe høyt i ryggen så kommer det negative

> effekter ut av dette. Både Telenor Internett, Avidi, UPC og andre aktører

> har også fått mye pepper. Men isteden for å prøve å rydde opp så

> fortsetter

> dere med å melke kunden for penger dere ikke har krav på.

>

> Selv om Telenor krevere dere for penger for en jobb så kan dere ikke kreve

> kunden får å betale når dere ikke klarer å levere et fullt produkt til

> kunden, her kommer ting som angrefrist og tvister inn i bildet.

>

> Selv så jobber jeg som kundekonsulent og teknisk support for en av landest

> sørste vISP'er og vet akuratt hva jeg snakker om da vi selv måtte gjøre

> endringer på kontraktene her for snart 2 år siden.

> Når jeg never at dere melker kunder for penger for en ikke fullstendig

> installasjon og mangelfull vare så refererer jeg ikke KUN til det jeg har

> lest på HW.no sitt forum, men også nærme venner av meg som har hatt

> problemer med dette.

>

> Jeg skal ærlig innrømme at de kundene jeg hadde på tråden der vi ikke

> kunne

> levere Internett så henviste jeg dem til ISP'er som dere, og den dagen

> idag

> så skammer jeg meg over dette, veldig og. Når kunder spørr nå, så henviser

> jeg til flere ISP'er med gode rykter og personlige erfaringer, svarter

> ingen, bare ikke nevner dem som ikke fortjerner det. Blandt annet dere....

>

> Men tilbake til artikkelen, har lest mange av innleggene ang Kvalito, har

> sett enkelte som har støttet dere, men det er snakk om svært få. Man kan

> jo

> si det også på denne måten, " de som er fornøyde, legger man ikke merke

> til". Og det stemmer, er skjeldent du ser innlegg som "jeg elsker Tele2"

> o.l. Men her igjen så ser man at Kvalito skiller seg sterkt ut på de

> negative innleggende.

> Flere av brukerene har postet eposter som har gått tur/retur med dere og

> svarene har vært simple, lite kundevennlige og ikke så veldig innstillt på

> å

> hjelpe kunden. Da kommer man ikke langt.

> Det finnes to typer kunder som man kan tjene penger på: Dem som er

> erfarene

> som trenger en linje og ikke support, de går somregel etter mest kapasitet

> for billigst penge. Og så har man dem som heller betaler litt ekstra for

> en

> god kundeserivice og hjelpe hvis først problemet er ute. Dere klarer

> tydlighvis ingen av delene da dere alltid skyller på andre, men betalt tar

> dere.

>

> vel, det var nok min utblåsning etter å ha lest deres skriv på

> hjemmesiden.

> Ellers så vil jeg ønske dere lykke til videre og håper dere får ryddet opp

> de interne rutinene deres og for på et godt rykte, ikke minst et godt

> produkt.

> Ikke glem at den beste reklamen dere kan få er fra postive kunder :o)

>

>

>

> Mvh

> xxxxxx

>

> Ps: Svar gjerne på denne mailen, da jeg gjerne ønsker tilbakemelding fra

> den

> andre parten.

>

Lenke til kommentar
> Hei Bjørn xxxxxx

>

> Jeg vet ikke om å svare deg har så mye for seg, da du virker rimelig

> forutintatt.

>

> Uansett. La meg bare få opplyst deg om en ting: DET ER IKKE ANGRERETT PÅ

> BREDBÅND! PUNKTUM! Hvor er det du har fått det i fra?

>

> Ta å les dette:

> http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...3/1042632539.44

>

> Innleggene er overveiende negative, fordi de positive blir sensurert. Vi

> vet om flere konkrete eksempler på dette.

>

> Vi har i dag i underkant av 5000 kunder. Hvor mange er aktive på

> Hardware.no? 20 stykker? (TOPPEN!)

>

> Det sier vel egentlig det meste.

>

> Vi har også hatt kontakt med forbrukerinspektørene en gang. De mistet

> interessen fullstendig, når de hørte hva det egentlig dreide seg om. Vi

> har hele tiden hatt retten på vår side, og prøver å strekke oss meget

> langt i kundesupporten. Problemet er at det er mange kunder som lever i

> den villfarelsen at de har Angrerett. Når de så står på sitt, hva gjør en

> da? (Det er som å be en maler male huset, det blir utført, og så sier du

> at du angrer, og ikke nok med det, men du krever at han fjerner griseriet

> UTEN noen form for betaling!)

>

>

>

>

> Med vennlig hilsen

>

> Kaj Størdal Toftner

> Kvalito IT

> www.kvalito.no

 

Hadde ikke tenkt å svare her, men måtte bare etter denne...

 

Når det gjelder angrefrist så må han nok vente til det foreligger en rettskraftig dom før han kan påberope seg fritak fra loven om angrerett. Og en evt. slik sak tviler jeg på at vil avgjøres i Kvalitos favør. I og med at produktet er fritatt fra angrefrist så er det rom for tolkning. Jeg tolker det imidlertid dit hen at Angrerettloven rangerer høyere enn det dokumentet om fritak, og ergo innbefattes bredbånd bestilt via telefon eller internett i angrerett.

 

Ellers så synes jeg det er latterlig å forsøke å gjemme seg bak det at kunden ikke kan forvente full hastighet, og at dette måtte taes med i salgsmateriell. Dette var pålegg som kom for å fjerne forvirring rundt såkalt overhead. Mange husker sikkert Telenor som solgte sine linjer med overhead innberegnet, og dermed kom ut med en langt lavere reell hastighet. I dag selger vel de fleste ISPer DSL etter den hastighet man faktisk skal kunne oppnå på linja.

 

Kvalito solgte f.eks. 1Mbits linjer som leverte jevnt på 250Kbits nivå. Dette er den type mislighold som omtales i slutten av det dokumentet han selv henviser til!

 

I tillegg sier han at de er underrespresentert på HW.no, slik at det bildet som tegnes her blir feil. Hvor var Toftner i mattetimene i grunnskolen? Prosentvis fordeles som oftest massene ganske så jevnt. Det betyr at hvis de har 20 aktive brukere på HW.no i sin kundemasse, og da 18 av disse klager over dårlige linjer/dårlig support, ja da betyr det jammen at produktet er ganske så dårlig. Jeg har i allefall ikke sett mange positive uttalelser om Kvalito her.

 

Hvis unge lovende Toftner fortsetter å jamre om hvordan hans fornøyde kunder har blitt kneblet her på forumet, så kan han godt få se de mailloggene jeg har over postinger i de trådene der jeg har deltatt. Jeg får melding hver gang noen poster en ny post, og da med den nye posten referert i mailen. Jeg har aldri sett en positiv post som har blitt slettet. Samcki er et godt eksempel på en bruker som har forsvart Kvalito hele veien, og som (så langt jeg har sett) aldri har blitt kneblet på noe som helst vis, det til tross for at han ikke akkurat har postet noe som skulle gi dekning for det han påstår. I tillegg ble jo Toftner oppfordret til å registrere en bruker her for å gi svar på noe av det vi tar opp. At han da ikke gjør det, men i stedet lager en slik "nyhet" som det han har prestert på Kvalitos sider sier vel sitt om hva han har å fare med.

 

En ting skal han imidlertid ha; han klassifiserer produktene sine ganske så godt i den sammenligningen han slår til med til slutt i svaret sitt. De kan nemlig godt betegnes som griseri.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...