Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min erfaring med Kvalito IT


Anbefalte innlegg

Har desverre ikke nok penger til å legge inn Bluecom ennå. Men det er vel bare å legge seg på sparing. De er så vanvittig dyre på installasjonen. Men det er vel prisen en må betale for å få en skikkelig ISP. Skulle bare ønske Telenor hadde giddet og lever SDSL til privatkunder og fast IP. Men ser ikke ut som om de er så kjappe med å komme med nye tilbud til privatkunder.

 

 

Om du har Kabel så leverer Avidi ( nå kallt CanalDigital ), synkronlinjer med greie etableringer. Ulempen er at det er uten fast IP og ikke lansert enda før om noen få uker...

Endret av Wabby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke kabel. Bor langt ute på landet så det er ikke så mange som kan eller vil levere.

 

Når det gjelder Telenor. Så skal det vel ikke koste dem mye å levere SDSL til private. Sentralen er jo oppgradert. Jeg bruker jo deres utstyr i sentralen.

 

Får vel heller sette meg å be. For se om det hjelper slik at Lyse kan legge in sin fiberkabel i stedet. :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prøver igjen

 

MTU link tidligere Kvalito greide å få linja mi opp igjen etter 3 uker nedetid. Har virket flott i 26 dager. Men så er det dødt igjen :cry: Savner Telenor.

 

Har sendt inn forespørsel de alle leverandørene jeg vet om, med litt sprøsmål om hvilket SDSL modem/antall porter og pris på omkobling siden jeg allerede har SDSL fra før.

 

Det er 2 stk som har svart at de kan levere. Det er Bluecom og directconnect. Directconnect. Svarte dagen etter og beklaget sent svar. Bluecom sendte replay etter 3 uker. Uten å besvare noen av mine spørsmål.

Siden directconnect også skal ha kr 0,- i omkobling og Bluecom skal ha 5900,- så er det vel ikke så mye å tape på å prøve dem. De skulle og fikse omkobling i løpet av en uke. Er det noen som har dårlig erfaring med dem? Har sett litt rundt på forumet, men ikke funnet noe spesielt dårlig med dem.

 

mvh

Ståle

(offline igjen)

Lenke til kommentar

Prøv directconnect du Ståle. Linja til Bluecom virker for så vidt greit, men de er noen surrehoder. Som du sa - de besvarte ingen av dine andre spørsmål. Dette er typisk. Særlig rimelige er de heller ikke.

 

Jeg melder meg nok ut av Bluecom når bindingstiden er over pga. diverse årsaker.

 

Vennligst gi meg tilbakemelding på hvordan det går med DC om du velger dem. Kanskje jeg bytter til dem jeg også, hvis jeg har muligheten.

 

Mvh,

Sven

Lenke til kommentar
Skulle bare ønske Telenor hadde giddet og lever SDSL til privatkunder og fast IP.

Hvorfor TN?!

Du har jo BC og Directconnect som tilbyr deg dette og du drømmer om TN??

Er en god grunn til at jeg savner at Telenor har villet levere dette. Er nå den 2 ISP jeg har etter å ha brukt Telenor som ISP med ADSL i ca 3 år. I de årene jeg har hatt Telenor så er vel nedetiden på 2 til 3 timer. Siden jeg byttet i fra dem så har det bare vært tull. Kunne godt tenkt meg en linje igjen som bare virker. Slipper å ta seg fri fra jobb for å sitte hjemme og teste med helpdesk på tråden.

 

Men det jeg drømmer mest om, er at Lyse skal kunne komme med sin 10 MB fiberkabel. Har ikke beholdt SDSL linje med 50% nedetid de siste 3 mnd da. Men det er vel minuset med å bo ute på landet.

 

Er omtrent slik at en bør sjekke hvem som er ISP i området en skal flytte til.

 

mvh

Ståle

Lenke til kommentar
Kunne godt tenkt meg en linje igjen som bare virker. Slipper å ta seg fri fra jobb for å sitte hjemme og teste med helpdesk på tråden.

Det er da ytterst uvanlig at man må dette, hva slag testing måtte du gjenom da?

Har erfaring fra mange titalls ADSL-leveringer og feilsøkinger og har opplevd dette to ganger med linjer som hadde svært sære feil og som var ISP-uavhengig.

F.eks BC og DC som jeg nevnte er da seriøse leverandører som du kan være nokså trygg på bare virker.

Lenke til kommentar

Kan jo ta det siste jeg gjorde etter 3 uker uten nett. Mått sitte hjemme og sette SDSL modemet i bridge modus. Og sette den faste IP på dene ene PC jeg har i mitt system. Det etter å ha sendt modemet til Bergen for sjekk. Jeg sendte beskjed om at jeg regnet med at det var tull med det Billion Bipac 840 modemet. Ikke første gangen det kobler ut. Tror jeg satt i godt over en time i telefonen.

 

Men samme det. Får directconenct dette til så blir jeg nok hos dem uten tvil. Men har enda ikke vert i nærheten med stabilitet og lave pingtider som jeg hadde hos Telenor. Men må vel snarte finne noen som fungerer. Har ikke tenkt å betale etableringsgebyr til alle ISP er. Håper jeg skal slippe det.

 

Ståle

Lenke til kommentar

Nå er oppsigelsen sendt til MTU link og bestillingen til Direct Connect sendt avgårde. Skal bli spennede å se hvordan dette blir.

 

Klart det Sven. Om du skal bytte senere så skal du få beskjed om hvordan Direct Connect er. Blir vel det siste innlegget mitt i denne posten.

 

Ble ikke noe serlig til god erfaring fra Kvalito / MTU link. Men MTU link fikk nå bedre pingtider og mindre pakketap en Kvalito. Men ellers føler jeg det er mye av det samme. Fortelle om et problem som ingen reagerer på. Men ferdig med den saken. Håper jeg virkelig.

 

Skulle bare ønsket at jeg hadde lest i forumet her før jeg bestillte linje første gangen. Kunne spart meg for mye tull det.

 

mvh

Ståle

 

Ha en god dag. :thumbup:

Lenke til kommentar

Staal3: Var bindingstiden din hos Kvalito/MTU Link utløpt, eller vet du noe som ikke jeg vet... :)

 

Jeg har hatt et lite ønske om å skifte, men har fremdeles bindingstid etter avtalen med Kvalito. Jeg sendte derfor en henvendelse til Forbrukerrådet, og de mente at MTU Link også hadde overtatt bindingstiden min, og at jeg derfor ikke kunne si opp ADSL-abb. før den var gått ut.

Lenke til kommentar

Den er vel egentlig ikke utløpt for å si det slik. Men siden MTU link skryter av at de ikke har bindingstid så for de vel stå for det. Jeg vil uansett ikke ha en ISP som ikke kan få meg på nett. Skal jeg fortsette slik at jeg er online i 26 dager som jeg rakk nå å deretter bli over 3 uker uten nett igjen? Orker ikke. Bestillte SDSL med fast IP for å kjøre en webserver hjemme med et eget domene. Men er greit om det virker en stund.

 

Om jeg må betale meg ut av bindingstiden så for det være. Slik det er nå så er det min arbeidgiver som betaler internettlinja. De har gitt beskjed om at det er slutt når jeg i løpet av de siste 4 mnd ikke har kunne brukt VPN oppkobling mot jobben i 6 uker.

 

Mener at så lenge de ikke kan lever et produkt som er tilfredstillende. Så bør de ikke holde på meg. De vil jo heller ikke levere SDSL til privatkunder. Prøvde å forandre hastighet, men det vil de ikke gjøre.

 

Bør vel kanskje samle sammen alle mailer og informasjon jeg har om og regne med at jeg må kjøre en sak på det. Kan holde på lenge om jeg skal bruke like mye energi på det som jeg har brukt på telefoner og mailer for å komme online engang i mellom. Har faktisk lurt på om jeg skal kjøpe meg et ISDN kort til PC for ha i backup. Ser jo ut som det kan være behov for det.

 

Sender en test fra jobben.

 

C:\>ping www.boxer-samson.net

 

Pinging boxer-samson.net [213.151.151.71] with 32 bytes of data:

 

Request timed out.

Request timed out.

Reply from 213.151.151.71: bytes=32 time=32ms TTL=229

Request timed out.

 

Ping statistics for 213.151.151.71:

Packets: Sent = 4, Received = 1, Lost = 3 (75% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 32ms, Maximum = 32ms, Average = 8ms

 

Flotte greier :thumbdown:

 

mvh

Ståle

Ops ble vist en post til uansett.

Lenke til kommentar
Den er vel egentlig ikke utløpt for å si det slik. Men siden MTU link skryter av at de ikke har bindingstid så for de vel stå for det.

Hmmm... Det må jeg undersøke litt nærmere. Hvis det er sånn, burde jo jeg også kunne skifte.

 

Takk skal du ha.

Kan komme med info om hva som skjer med min avtale. Sender deg en melding når jeg vet hva som skjer.

 

Edit en liten feil. Det koster meg 620,- med flytting av abonnement. Det skal betales til Bravida for omkobling. Har allerede underskrevet ny kontrakt. Og blir koblet over innen 1 uke.

 

Hadde en meget hyggelig samtale med en forhandler for Direct Connect. :thumbup:

 

Håper resten blir like bra.

 

mvh

Ståle

PS! Skal ikke poste så mye mer nå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Den er vel egentlig ikke utløpt for å si det slik. Men siden MTU link skryter av at de ikke har bindingstid så for de vel stå for det.

Hmmm... Det må jeg undersøke litt nærmere. Hvis det er sånn, burde jo jeg også kunne skifte.

De har 3 mnd oppsigelsestid. Jeg slapp unna med 1 måned siden det har vært så mye tull på linja mi. Ble en del e-poster, meldinger og noen telefoner før det løste seg. Tror de fremdeles sliter en del med arbeidsmengden etter at de overtok kundene fra Kvalito. Er så langt veldig fornøyd med DirectConnect. Har fått kjøpt meg et nytt SHDSL modem. Så jeg får se etter vært om det er. Har fått bedre ping, så nå er det oppetid som teller.

 

Ståle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...