Gå til innhold

Norske brukere rammet: Låsskjermer byttet ut med reklamer for Booking.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung har gjort noke lignende før

 

https://www.androidpolice.com/2017/03/29/peel-remote-app-upsets-users-ton-ads-lock-screen-overlays/

 

Er vel slikt man bør forvente om man velger Android platform.

 

Yes, nevnte Peel-fadesen i bunnen av artikkelen :) Samsung-problemet var dog enda verre, ettersom de som ble rammet hadde problemer med å låse opp mobilen da annonsen dukket opp. Sånn er det (heldigvis) ikke for Huawei-brukerne denne gangen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Samsung har gjort noke lignende før

 

https://www.androidpolice.com/2017/03/29/peel-remote-app-upsets-users-ton-ads-lock-screen-overlays/

 

Er vel slikt man bør forvente om man velger Android platform.

 

"Freedom is not free". Å ha en mobil som fritt tillater alt fra tredjeparts-apper til full tilgang til filsystemet til widgets som kan gjøre snart alt mulig er nettopp prisen man må betale, for alternativet er å være låst inne i den narssissistiske barnehagen som heter iOS.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Samsung har gjort noke lignende før

 

https://www.androidpolice.com/2017/03/29/peel-remote-app-upsets-users-ton-ads-lock-screen-overlays/

 

Er vel slikt man bør forvente om man velger Android platform.

Det finnes ingen apper med reklame på for iOS?

 

Kan minne på at det er helt fritt om du velger å bruke denne appen eller ikke. Jeg gjør ikke. Det fungerer helt fint.

 

Jeg vet ikke helt hvor mye restriksjoner det er i iOS, men det er jo ting som sånn sett ikke kan skje i iOS fordi du ikke har lov til å gjøre noe som helst. Altså i Android står du jo helt fritt mellom himmel og jord til å velge hvordan låseskjerm skal være. 

 

Du kan og lage en telefon der du låser startskjermen til et bilde for alltid. Ingen reklame, men hvem vil vel ha det? 

 

Android er hva fri konkurranse ser ut som (på noen punkter, ikke alt) hvor du kan velge den tjenesten som passer best for deg når det gjelder bakgrunn. Om noen putter reklame på mobilen din som det? Bare velg tjenesten vekk, enkelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alltid noe reklame å legge inn på mobilen, som forhåndsinstallasjon av mange apper. Kinesiske er spesielt gode til det, husker min gamle Xiaomi hadde reklame inni deres egne apper, og det må du nesten bare forvente. Akkurat Xiaomi satser selskaper på minimalt med inntekter fra fastvare og mer inntekt fra programvare, noe som er vanskelig når vi i vesten bruker Play og ikke deres kinesiske varianter der de kan ha kontroll over reklame.

Huawei? Vel, ville ikke vært merkelig om de nå ikke bryr seg så mye om sitt varemerke, men håper at dette er en glipp fra dem for jeg vil veldig gjerne at de ikke har "gitt opp" helt enda ...

Endret av ddb2002
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg er ganske sikker på at dette har forekommet på min Windows-laptop også, i forrige uke. Muligens etter at jeg installerte HiSuite, uten at jeg er sikker. Måtte trykke flere ganger på enter før jeg kom til siden hvor jeg kan logge inn. Har ikke merket noe på Huawei-telefonen enda.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen apper med reklame på for iOS?

 

Kan minne på at det er helt fritt om du velger å bruke denne appen eller ikke. Jeg gjør ikke. Det fungerer helt fint.

 

Jeg vet ikke helt hvor mye restriksjoner det er i iOS, men det er jo ting som sånn sett ikke kan skje i iOS fordi du ikke har lov til å gjøre noe som helst. Altså i Android står du jo helt fritt mellom himmel og jord til å velge hvordan låseskjerm skal være. 

 

Du kan og lage en telefon der du låser startskjermen til et bilde for alltid. Ingen reklame, men hvem vil vel ha det? 

 

Android er hva fri konkurranse ser ut som (på noen punkter, ikke alt) hvor du kan velge den tjenesten som passer best for deg når det gjelder bakgrunn. Om noen putter reklame på mobilen din som det? Bare velg tjenesten vekk, enkelt.

 

Hold deg til saken. Vi diskuterer reklame på Android platformen. 

Vi diskuterer ikke iOS i denne diskusjonen. 

 

Android er jo så åpent at dei legger inn backdoor fra fabrikken, så skjønner vi hvordan dette ender til slutt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Samsung har gjort noke lignende før

 

https://www.androidpolice.com/2017/03/29/peel-remote-app-upsets-users-ton-ads-lock-screen-overlays/

 

Er vel slikt man bør forvente om man velger Android platform.

Det finnes ingen apper med reklame på for iOS?

 

Kan minne på at det er helt fritt om du velger å bruke denne appen eller ikke. Jeg gjør ikke. Det fungerer helt fint.

 

Jeg vet ikke helt hvor mye restriksjoner det er i iOS, men det er jo ting som sånn sett ikke kan skje i iOS fordi du ikke har lov til å gjøre noe som helst. Altså i Android står du jo helt fritt mellom himmel og jord til å velge hvordan låseskjerm skal være. 

...

 

Hold deg til saken. Vi diskuterer reklame på Android platformen. 

Vi diskuterer ikke iOS i denne diskusjonen. 

 

Android er jo så åpent at dei legger inn backdoor fra fabrikken, så skjønner vi hvordan dette ender til slutt.

 

Nå var det jo du som dro opp OS. For dette handler i grunn ikke om Android, men en veldig liten del av pakken som følger med på Huawei - en app. Og der har det sneket seg inn et bilde som ikke burde vært der. Når din påstand da er at dette bør forventes på Android må du ikke bli overrasket over at noen sammenligner med iOS, som er største konkurrent.

 

Så avslutter du videre med å fortsette å fokusere på OS. Ang bakdører antar jeg du mener saken som gikk for noen uker siden, som gjaldt de kjente mobilene Leagoo M5 Plus, Leagoo M8, Nomu S10, og Nomu S20? Det er altså ikke slik at Google legger inn bakdører, slik det kan virke som du antyder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Nå var det jo du som dro opp OS. For dette handler i grunn ikke om Android, men en veldig liten del av pakken som følger med på Huawei - en app. Og der har det sneket seg inn et bilde som ikke burde vært der. Når din påstand da er at dette bør forventes på Android må du ikke bli overrasket over at noen sammenligner med iOS, som er største konkurrent.

 

Så avslutter du videre med å fortsette å fokusere på OS. Ang bakdører antar jeg du mener saken som gikk for noen uker siden, som gjaldt de kjente mobilene Leagoo M5 Plus, Leagoo M8, Nomu S10, og Nomu S20? Det er altså ikke slik at Google legger inn bakdører, slik det kan virke som du antyder.

 

En app som er preinstallert fra Huawei ja. Bra det er ganske enkelt å fjerne det, men mange vil nok ikke finne ut hvordan de fjerner reklame tullet som er preinstallert. 

 

Samsung tok den jo hakket lengre med å kreve betaling for appen for å unngå reklame. 

 

Da har de 2 største android telefon leverandørene preinstallert reklame på sine telefoner. 

 

Også har du Xiaomi på 3 plass, er jo kinesere det også, de tester ut reklame på TVene sine i stede. 90 sekunders reklame før man får brukt TVen. (Kilde)  Rett nok er dette 2 år siden men allikevel, ser ut som dem trenger reklame inntektene for å overleve. 

 

Så dette er nok bare starten, og må forventes i framtiden. 

Lenke til kommentar

Ja, dette kan vi ikke finne oss i, for når jeg valgte å aktivere Magazine Unlock, som blant annet skulle presentere flere vilkårlige bakgrunner på låst skjerm, så stod det spesifikt at man aldri skulle få booking.com som bakgrunn. Dette må være en av de største "sårbarhetene" som noen gang er oppdaget på en mobil. Spar meg. Trolling på høyt nivå, også fra undertegnede.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...