Gå til innhold

– De er ikke nazister, bare tyske soldater


Anbefalte innlegg

Har dei med historien om dei "allierte" som drepte hundretusener av sivile tyskere som ikke hadde gjort ei flue fortred etter krigen var over? I så fall vil eg takke Dice for å fortelle sannheten om dei "gode"!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Historieomskriving er en økende trend (dvs. tilpasse fortiden til vår nåtids fintfølende venstre-utopiske pseudo-moralske sensibiliteter), men ikke tro dette er en bagatell fordi "vi kun snakker om underholdning" eller "dette er kun ett dataspill".

 

Historierevisjonisme kombinert med dagens kulturradikalisme (a la "la oss rive ned den vestlige nasjonalstaten") er på lengre sikt en eksistensiell trussel mot vår vestlige kultur og samfunn. Dette hadde ikke blitt tolerert i noen annen del av verden, det er sikkert og vist. Battlefield V og liknende produkter blir i realiteten en form for propaganda og indoktrinering. Isolert sett fremstår Battlefield V kanskje bagatellmessig, men totalen av vår tids mediahverdag blir den reneste hjernevask.

 

Jeg håper virkelig at folk begynner å våkne, for dette handler ikke kun om Battlefield V, men en rekke dataspill fra EA, Hollywood-filmer, TV-serier, uansvarlig og korttenkt aktivist-journalistikk fra NRK, CNN, BBC, SVT etc. Det sier seg selv at den beste løsningen er å ikke kjøpe/finansiere disse produktene, så langt det lar seg gjøre, inkludert Battlefield V.

 

"De som kontrollerer fortiden, kontrollerer fremtiden."

 

Dette trur eg er den beste kommentaren eg har lest her inne så langt noensinne. Helt enig med deg. Trist men sant.

Lenke til kommentar

I likhet med andre måtte jeg le litt av at en later som spillet der en prøvde å pushe frem handicappede kvinner, der en skriver om historien til at tungtvannsaksjonen var en "mor-datter-greie" og der en kalte de som reagerte historieløse, ikke har noe politisk budskap. Å prøve å skrive om historien for å passe innen politiske rammer er kanskje det klareste politiske budskapet de kunne kommet med. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...