Gå til innhold

eSIM som hovedsim?


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen her sitter på noe mer informasjon en det jeg klarer å finne på nettet om eSIM og norske operatører? Jeg klarer ikke å finne ut om det faktisk er planer for at noen av de norske operatørene skal lansere muligheten for å bruke eSIM som hovedsim? Til nå virker det som om de eSIM man kan bestille vil være tvillingsim eller datasim.

Jeg ønsker å bruke min iPhone XS med et privat SIM og et SIM for jobb, men til nå virker det ikke som jeg har mulighet til det ettersom operatørene kun leverer eSIM som tvillingsim og jeg da er avhengig av å ha en telefon til som bruker hovedsim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor tilbyr dette på bedrifsabonnement, jeg har det aktivert i min iPhone XS Max med jobbabonnementet mitt. BankId på mobil fungerer ikke men ellers fungerer det helt greit. Dette blir en eSim som fungerer som hovedsim, jeg har også eSim som tvillingsim i Apple Watch 4'eren min.

 

Vil tro det kommer til privatabonnement på sikt.

 

For å ivareta BankId på Mobil så har jeg Telia X-abonnement med vanlig simkort i samme mobil, men BankId fungerer ikke i det hele tatt så lenge eSim'et er aktivert. Du må slå av eSim'et helt om du vil bruke BankId på mobil, det er den største svakheten jeg har funnet med eSim så langt.

 

Fra Telenor sin informasjonsside om eSim for bedrift, https://www.telenor.no/bedrift/telefoni/mobil/esim/

 

 

Ønsker du eSIM på din iPhone XR, XS eller XS Max?

Du kan nå få eSIM fra Telenor på din iPhone XR, XS eller XS Max. Dessverre har ikke BankID på Mobil støtte for eSIM per i dag, men har ellers alle andre funksjoner som det tradisjonelle SIM-kortet har. Bestilling av eSIM gjør du enkelt i Min Bedrift under «SIM-kort», der du kan erstatte ditt SIM-kort med eSIM fra Telenor. 

Når du har bestilt eSIM fra Telenor mottar du en QR-kode til din mailadresse. QR-koden er gyldig i 48 timer.

Hvordan aktivere Telenor eSIM på din telefon?

  • Sørg for at telefonen din er koblet til internett
  • Skann QR-koden du har mottatt på følgende måte:
    • Innstillinger › Mobilnett > Legg til mobilabonnement
  • Telenor eSIM blir nå lastet ned og aktivert på Telenors nettverk
  • Ditt eksisterende SIM-kort blir deaktivert når Telenor eSIM er aktivert 
Endret av Hedonism
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Telenor har støtte for eSIM på hovedabonnement for private også nå. 

 

Du kan gå inn på Telenors Mine Sider > Mobil > velg hovednummeret ditt og trykk Se Detaljer.
Under Enheter og SIM bør du finne igjen mobilen din, der kan du trykke Bestill nytt SIM, og så velge eSIM. Du må så bekrefte at du har en mobil med eSIM og at du godtar at du mister BankID på mobil (det er BankID som ikke støtter eSIM, så hjelper ikke å prøve med noen andre operatører heller før BankID gjør endringer hos seg).
 
Med andre ord så er det støtte for iPhone XS eSIM, men du må bruke kodebrikke fra banken i stedet for BankID på mobil.
Lenke til kommentar

 

Telenor har støtte for eSIM på hovedabonnement for private også nå.

 

Du kan gå inn på Telenors Mine Sider > Mobil > velg hovednummeret ditt og trykk Se Detaljer.

Under Enheter og SIM bør du finne igjen mobilen din, der kan du trykke Bestill nytt SIM, og så velge eSIM. Du må så bekrefte at du har en mobil med eSIM og at du godtar at du mister BankID på mobil (det er BankID som ikke støtter eSIM, så hjelper ikke å prøve med noen andre operatører heller før BankID gjør endringer hos seg).

 

Med andre ord så er det støtte for iPhone XS eSIM, men du må bruke kodebrikke fra banken i stedet for BankID på mobil.

Dette var nytt for meg, da fikk jeg bestilt eSim på datasim'et mitt i iPaden. Da jeg bestilte eSim på hovedsimkortet mitt for en tid tilbake så var det ikke mulig via Mine sider men ser det er på plass nå. Helt topp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...