Gå til innhold

klokke hastighet på Dell i8600


metti

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Dell i8600 pentium M 1.4GHz, men når jeg velger egenskaper på min datamaskin står det der Pentium M processor 1400MHz men under den står det 587Mhz og der skal egentlig stå 1.4 Ghz og den varierer heletida noen ganger står det der 259Mhz! Tror dere at det er noe feil med datamaskinen?

 

:)

Endret av metti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det er vanlig. Den justerer hastigheten alt etter hvor krevende programmer du kjører. I spill ol. kjører den på maks, mens feks i windows når man ikke kjører så mye (surfing, minesveiper etc), klokkes den automatisk ned for å spare strøm...

Dette er egentlig litt feil! Den klokker ned for at vcore (kjernespenningen kan) settes ned, og deretter spare strøm. Det er mye mer å hente ved at spenningen settes ned enn hastigheten.

Lenke til kommentar

hovedpoenget er at den klokker ned

 

men at den klokker så langt ned som 259mhz er garantert en bug, en vanlig bug, men en bug fremdeles :)

 

min P4M 2.0 ghz skal klokke ned til min. 1.2Ghz, men merker ofte at den går ned til 333mhz eller 733mhz elns...det er forbanna irriterende, men jeg veit ikke om det er en bug i Speedstep teknologien, eller i Windows XP sin håndtering...uansett, det er "vanlig" at den gjør dette, og du trenger med all sannsynlighet ikke bekymre deg for noe :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
men at den klokker så langt ned som 259mhz er garantert en bug, en vanlig bug, men en bug fremdeles :)

Det tviler jeg på.

 

Min klokker også ned til 259mhz til tider. Det er når jeg kun bruker word. Det er ikke irriterende, men gir veldig lang batteritid. Flott er det :thumbup:

 

259 mhz pentium-m tilsvarer ca 462,5 mhz P4. Det holder til word.

Lenke til kommentar
min P4M 2.0 ghz skal klokke ned til min. 1.2Ghz, men merker ofte at den går ned til 333mhz eller 733mhz elns...det er forbanna irriterende, men jeg veit ikke om det er en bug i Speedstep teknologien, eller i Windows XP sin håndtering...uansett, det er "vanlig" at den gjør dette, og du trenger med all sannsynlighet ikke bekymre deg for noe :)

hvis du har en P4Mobile 2ghz så klokkes den KUN mellom 1.2 og 2ghz.

Pentium M derimot har mange flere trinn.

Ta en titt på denne guiden her her f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...