Gå til innhold

Reagerer Plumbo Heavy Gel med Klorin?


TheOats

Anbefalte innlegg

Rørene er litt tette her og i går kveld tenkte jeg at Klorin kanskje kunne løse opp litt. Men det hadde vist ingen effekt. Så jeg tenker at jeg må til butikken å kjøpe Plumbo. Men jeg er usikker på om det er trygt siden jeg brukte Klorin i går. Reagerer disse når de blandes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte den versjonen som er laget for doen, den med bøyd hals. Den er ikke som vann, den er mer gel aktig.

 

Jeg har ikke tatt fra hverandre rørene for det at leier her og for det at jeg tror det er naboen som har tettet rørene. Alt funket som vanlig hos meg i går (det vil si at vannet renner ut litt tregt, men slik har det vert i mange år). Men i går kveld så hørte jeg naboen sjaue med noe på andre siden av veggen. Det var da at jeg oppdaget at rørene var tette.

 

De sa at de hadde fått papp ned i rørene ved et uhell.

Lenke til kommentar

Det høres ut som en jobb for rørlegger. Ikke peis på med drit, dere risikerer å gjøre vondt verre. Plumbo og andre avløpsåpnere er effektive mot fett, men hvis det har kommet papp nedi der, og det ikke går i oppløsning fort nok, vil det tette seg skikkelig.

Vannlåsen er like under vasken, du trenger ikke ta fra hverandre noen rør for å rense den. Det er noe man burde gjøre av og til uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mudin inneholder en større konsentrasjon av lut (kalium/natriumhydroksid) enn Plumbo Heavy Gel, mens sistnevnte også inneholder noen andre virkestoffer (hypokloritt, metasilikat). Min erfaring er at det er luten som er mest effektiv til å åpne rør, og at Mudin da er bedre til dette enn Plumbo HG.

 

For å svare på spørsmålet i tittelen, så inneholder Plumbo HG samme virkestoff som Klorin (hypokloritt), så det vil ikke være noen kjemisk reaksjon mellom disse to produktene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...