Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rimelige fronthøyttalere i gammel bil?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en 1999 Citroen Xsara. Har byttet ut gammel bilradio med en billig Sony-radio med 4x55W fordi den har Bluetooth. Vi kommer bare til å bruke Bluetooth.

 

Lydkvaliteten i bilen er ikke god... Jeg er ikke villig til å legge for mye penger i en så gammel bil, men det jeg lurer på, er om det har noe for seg å bytte ut fronthøyttalerne? Det er 6.5"-høyttalere. Vil jeg kunne få bedre lyd på dette, eller vil jeg måtte sette inn forsterkeri/subwoofer for å komme videre? Fordi det kommer ikke til å skje, dessverre.

 

Tenkte f.eks på JBL GTO629 herfra. Blir 2000,- for et par, men det er jo meningsløst hvis lyden kommer til å være uforandret.

 

Håper noen har tips her! Gjerne med erfaring, uten at sub var involvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn noen med så høy følsomhet/sensitivitet som overhodet mulig. Personlig tror jeg de høyttalerne vil være veldig mye penger for en veldig liten forbedring. En vanlig flaskehals er forsterkerne i vanlige spillere. De er sjeldent på noe særlig mer enn rundt 4x14 watt.

 

Edit: De du linker til selges i par. Da er ikke prisen så ille.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lame! Ok... kan hende jeg kjøper de, for det er jo bare 1000 kr hehe... men det er nok som jeg fryktet da. 

 

Neste gang vi kjøper bil skal jeg legge i penger til skikkelig lyd. Trenger ikke være gatebilnivå, men vil kunne høre god musikk i bilen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...