Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Tvillingdataer virker ikke


Anbefalte innlegg

Mine barn har nylig vært på et "bygg din egen gaming - pc" kurs. Begge to kom hjem med hver sin - helt lik - stasjonær data. 

Siden de kom hjem har de begge to opplevd mye tull med nettverket. Mens min laptop fungerer som normalt, er deres dataer veldig trege, med et ustabilt nettverk som ofte detter ut. 

Pingtest av min data viste 19 av 999

Pingtest av den ene av ungene sin data viste 107 av 999

Generelt sett kjører min laptop bedre i alle tester, på tross av at min laptop er noen år gammel, og klar for utskifting.

 

Specs på data: se vedlegg 1


 

 

Jeg har prøvd litt:

Oppdatert drivere (de var oppdatert da de ble bygget, men jeg har gjort et nytt forsøk)

Skrudd av ip6

 

Forsøkt å endre kanal på router, men får ikke tilgang (bor i en utleieleilighet)

Forsøkt å koble til NETGEAR Wifi extender, men den var ikke kompatibel med Apple AIRPORT Router.

Restarta router

Får ikke kablet direkte til router (igjen fordi jeg mangler tilgang)

 

 

Etter mye roting har vi nå kommet frem til at vi tror det skyldes nettverksskortet. I dag kjører maskinene på denne:


Av reviews på komplett og amazon ser en at problemene med at nettverket detter ut og er ustabilt er likt som klagene på overnevnte nettverkskort. 

 

Så det første jeg har planer om å gjøre nå er å skaffe et nytt nettverkskort. 

Har blitt anbefalt disse to:



Og sett på denne:


 

Vet dog for lite om dette til å kunne ta en avgjørelse, og håpte derfor dere kunne hjelpe til. Produktet må ikke være fra komplett, men det er viktig for meg å kunne returnere produktet og få pengene igjen dersom det ikke er nettverkskortet som er problemet.

 

Om det trengs mer info er det bare til å spørre.

post-136312-0-88219200-1556794575_thumb.png

Endret av Blesten_i_vesten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amazon review på tp-link kortet: This gadget is RUBBISH. It constantly loses connection with wifi, is impossible to reconnect without removing it and then plugging it in again. Just wish I'd been quicker off the mark and sent it back, absolute waste of money and time.

Hadde tatt Intel kortet om du kan legge kabel, ellers fungerer begge to. MEN skal det streames i fremtiden trådløst og 4k osv er ideelt, hadde jeg tatt ett enda raskere kort :)
Så kan du legge til raskere dns  til de også.

EDIT: Har de ikke integrert nettverkskort i hovedkortet?

Endret av Fartlitter
Lenke til kommentar

Amazon review på tp-link kortet: This gadget is RUBBISH. It constantly loses connection with wifi, is impossible to reconnect without removing it and then plugging it in again. Just wish I'd been quicker off the mark and sent it back, absolute waste of money and time.

 

Hadde tatt Intel kortet om du kan legge kabel, ellers fungerer begge to. MEN skal det streames i fremtiden trådløst og 4k osv er ideelt, hadde jeg tatt ett enda raskere kort :)

Så kan du legge til raskere dns  til de også.

 

EDIT: Har de ikke integrert nettverkskort i hovedkortet?

 

Dersom jeg forstår spm  som at det var et integrert nettverkskort bygget inn i hovedkortet mens vi bygde pc'en, så er svaret nei. Dette husker jeg også de sa da vi bygde pc'ene.

 

Nå har jeg holdt av denne, og skal reise med neste ferge for å hente de. 

https://www.komplett.no/product/833426/datautstyr/nettverk/nettverkskort/asus-pce-ac56-ac1300-traadloes-adapter#

Endret av Blesten_i_vesten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...