Gå til innhold

Rense vann fra lugarspring i cruisebåt


Anbefalte innlegg

Skal på cruise utover. Har reist med daskebåten en del ganger, og i og med at jeg aldri har satt meg særlig inn i hvordan vannrensesystemene deres fungerer, så har jeg aldri funnet det særlig appetittlig å drikke springvannet i lugarene der. Det har heller aldri vært et særlig stort problem, siden jeg har pleid å ta med en 1.5 l vannflaske hjemmefra.

 

Men nå skal man være borte i over en uke, skal også bo på hotell i Spania i 2 døgn. Jeg vil ikke bli rippet off av vannflasker, jeg ser de koster sinnssykt mye på cruisebåten! Alt annet er gratis, fra alkohol til juice, men vann er overpriset.

 

Så jeg lurer på, finnes det enkle, billige, små og lette måter å ta med rensesystem? Aktivt kull, er det noe som renser vann like godt som vodka? ^^ Det skal også vare en uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Skal på cruise utover. Har reist med daskebåten en del ganger, og i og med at jeg aldri har satt meg særlig inn i hvordan vannrensesystemene deres fungerer, så har jeg aldri funnet det særlig appetittlig å drikke springvannet i lugarene der. Det har heller aldri vært et særlig stort problem, siden jeg har pleid å ta med en 1.5 l vannflaske hjemmefra.

 

Men nå skal man være borte i over en uke, skal også bo på hotell i Spania i 2 døgn. Jeg vil ikke bli rippet off av vannflasker, jeg ser de koster sinnssykt mye på cruisebåten! Alt annet er gratis, fra alkohol til juice, men vann er overpriset.

 

Så jeg lurer på, finnes det enkle, billige, små og lette måter å ta med rensesystem? Aktivt kull, er det noe som renser vann like godt som vodka? ^^ Det skal også vare en uke.

Antageligvis det reneste vannet du har drukket, da de tapper inn rent drikkevann som er renset. Så tar de og renser det en gang til.

 

Kilde jobbet der. Men reneste er ikke nødvendigvis det beste. Liker best vann som har har vært igjennom et kull og marmor filter. Minimalt med kjemikalier. Merker veldig forskjell på vannet hos meg og dama, vi har 2 forskjellige rense anlegg. Hennes vann smaker ikke nærheten så godt som mitt da det er brukt endel mer kjemikalier.

 

Men man får kjøpt flasker som har en slik tut på korken som ligner de imdal flaskene. Men som inneholder et filter med aktivt kull osv. Så man kan ta vann fra en innsjø og drikke det uten med en gang uten og koke etc.

 

Sett er par folk ha det men aner ikke hva de heter :p

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...