Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Avbestillingsforsikring


Skribenten_

Anbefalte innlegg

De fleste reiseforsikringer har såkalte avbestillingsforsikring. Har forsøkt å finne ut av dette på diverse sider, men finner ikke til særlig svar på hvordan det funker i praksis.

 

Er det kun er den syke som får løst ut avbestillingsforsikring, si for eksempel at det ene barnet blir syk og at åpenbart foreldrene ikke kan da pga det. Dekker avbestillingsforsikring da også for foreldrene, eller kun for barnet.

 

Dekker avbestillingsforsikringen kun en eventuell flybillett til selve feriestedet, eller snakker vi også om alt som var forskuddsbetalt? For eksempel hotell, leiebil, inngangsbilletter etc etc.

 

Håper jeg blir litt klokere

Endret av Skribenten_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp vært igjennom den karusellen selv.

 

Jeg ble forsikret om at hvis enten jeg, reisefølget eller noen i nærmeste krets blir veldig syke slik at reisen ikke blir mulig å gjennomføre, trer reise(og dermed avbestillings-)forsikringen i kraft, og hele beløpet blir refundert.

 

Det gjelder så langt jeg forstod ikke ved streik, men da er det jo flyselskapet sitt ansvar. Gjelder så klart ved værforhold og teknisk feil, jeg skrev feil.

 

Nå har jeg en "pluss"-forsikring. Jeg ble også forsikret om at hvis reisen til én destinasjon ble forsinket, slik at du mister flyet ditt, så dekker forsikringen neste fly- eller annen reise slik at du rekker det -neste- reisemålet i tide, hvis du forstod. Uansett kostnad.

 

Utover dette, anbefaler jeg at du bruker tid på å skrive ned konkrete spørsmål og ringer forsikringsselskapet ditt helt til du får så klare og tydelige svar som du trenger til å føle deg sikker. Skriv ned tenkte uhell og andre situasjoner og spør dem om det.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Det kan varierd frå selskap til selskap, og alt etter kva forsikring du har

 

Mi forsikring dekker alle utgifter til både reise, opphald og forhåndsbestille aktivitetar ved sjukdom hos meg, nærmaste familie, reisefølget, eller nærmaste familie til einaste reisefølget.

Pluss ved diverse andre grunnar som forhindrar meg frå å reise.

 

Men du kan ha andre vilkår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...