Gå til innhold

Seagate Ironwolf 10TB lager klonkelyder


Anbefalte innlegg

Kjørt forskjellige tester på denne disken og den finner ikke noe galt. Problemet er først når jeg setter på noe filmer fra Gopro kamera eller fra Drona osv. Disken dunker hele tiden. Som et hjertet. Vanskelig å forklare. Dunker 1 gang pr sek eller raskere.

 

Har en Seagate Ironwolf 8TB. Kjører samme filene på den så kommer det et dunk etter 30 sek og så går det en lang tid igjen før det kommer et lite dunk. Er kanskje lesehodet som flytter seg eller noe slikt.

Men på 10TB disken er det hele tiden når filmen går. 

 

Skal det være slik? Har dere noe videoer på youtube som kan vise denne lyden slik at jeg får fortalt hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen disker lager lyder, andre er stillegående. Disker som er kjappe til å levere data trenger å bevege lesehodene raskt, og det vil lage lyd. 'Grønne' disker er mer avslappet.

Jeg hadde en WD Black som lagde slike dunkelyder. Det ble slitsomt å høre på, så den ble flyttet til en NAS på kottet. 

Lenke til kommentar

Litt mere info. Disken satte jeg inn i januar. Legger over bilderog video fra kamera og drone. Ligger 355GB der nå. Når jeg kopierte filene til en backup disk hører jeg skjelden denne klakkelyden. Bare innimellom. Hører nesten ingen klakking når jeg kjører Long Generic test på disken nå.

Men 8TB Ironwolf disken som har samme spec klakker ikke hele tiden.

Endret av Arve_InnleggNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...