Gå til innhold

Reklamasjon Sony TV


Anbefalte innlegg

Så om han får et 5 år gammelt TV tilbage som erstatning for et 1 år gammelt TV så er det greit tror du? 

 

Selvsagt er det ikke det.  

Hvor står det at erstatnings-TV'en er fem år gammel?

 

Så lenge han fikk samme modell tilbake, som han hadde, så er den neppe mye eldre enn hans TV. Det er fordi produsentene bytter ut modeller hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor står det at erstatnings-TV'en er fem år gammel?

 

Så lenge han fikk samme modell tilbake, som han hadde, så er den neppe mye eldre enn hans TV. Det er fordi produsentene bytter ut modeller hele tiden.

 

Der står ikke hvor gammel erstatnings-TV'et er, eller enda viktigere, hvor lenge den har stått på - og det var jo del av poenget - du aner ikke om det du får egentlig er noget gammel dritt som har stått på 24/7 et eller annet sted.  Sandsynligheten er stor for å få et dårlige produkt tilbake om du leverer inn noe som er bare ett år gammelt. 

Lenke til kommentar

Jeg har fått feil på et Sony 75" TV som er 1 år gammelt. Jeg kontaktet sony og gjennom en dialog med  mailer og feilsøking ble det konstatert panelfeil. De ville ikke utbedre mitt tv - men sende meg et nytt. De presiserte at jeg skulle få et nytt tv med like gode eller bedre spesifikasjoner. Pr telefon ba jeg dem om å ikke sende meg et brukt tv - eller et tidligere reparert produkt. Dette sa det var fullt forståelig og at servicepartneren skulle ta seg av dette.

 

Servicepartneren ringte meg 2 dager senere og sa de hadde funnet et nytt tv til meg, og hvis jeg gav klarsignal ble det sendt til meg. Jeg spurte dem om det var nytt eller reparert\brukt - hvor de sa det var et flunkende nytt TV rett fra Sony (samme modell som jeg hadde). Dette var jeg fornøyd med - og nytt tv ble sendt.

 

Når jeg mottok TV så jeg at esken var åpnet - flere ganger. Esken så godt brukt ut. Jeg kontaktet Sony pr mail og spurte om de var sikker på at jeg fikk et nytt tv. De skrev da tilbake at TV var SOM nytt og godkjent av fabrikk. Dette aksepterte jeg ikke siden man aldri kan vite hvilken bruk det har vært utsatt for og hvilke miljø det har vært i. Spesielt graverende mener jeg det er siden jeg presiserte dette pr telefon både til Sony og Servicepartneren.

 

Det har vært mange mailer frem og tilbake. Sony svarer bare med standard mailer hvor de avviser alt fra min side. De skriver at det er beklagelig osv osv. 

 

Sony har vist til en link på hjemmesiden sin hvor det står at de kan sende brukte\reparerte produkter som erstatning i reklamasjon. 

 

https://services.sony.no/support/no/warranty/general

 

"Sony og ASN-medlemmene kan erstatte defekte produkter eller deler med nye eller reparerte produkter eller deler. Alle produktene og delene som byttes, tilhører Sony. "

 

 

 

Har jeg noen sak her? Eller vinner de frem uansett? 

 

 

Har du kjøpt nytt produkt og får omlevert varen har du også som hovedregel rett til å få nytt produkt igjen. Du kan ikke avspises med SWAP eller overhalede produkter.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...