Gå til innhold

Går hardt ut mot Facebook og Twitter: – Jeg hater de moderne sosiale mediene. De er som en sykdom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Vel, asm og C er rimelig nødvendig for ting som OS kjerne ("close to hardware"). Bruk av annet vil fort havne i "høna og egget" scenarioet, en må gjerne krabbe før en kan gå.
Kunsten er å finne det korrekte punkt for overgang til bruk av annet.

Og ja, sosiale medier er som en pest å regne, et rottereir av idioter. Jeg forsøker å beholde en smule kvalitet i mitt sosiale liv. Det vil aldri falle meg inn å mangfoldigjøre eller automatisere denslags. Ei heller er jeg særs begeistret over å la min person bli del produktet til større selskap, jeg fortrekker rollen som kunde.

 

 

post-40850-0-09501200-1465899185_thumb.j

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Mauro fikk som fortjent.

 

Det er en syke som sprer seg der en ikke kan være overtydelig og kalle piss for piss. Hvis en er så sart at en ikke takler å få dønn ærlige tilbakemeldinger på arbeidet sitt så bør en finne seg en mer beskyttet jobb. Linus har aldri VRT usaklig, han har bare stilt knallharde krav til de som leverer kode til Linux-kjernen. Og det er derfor den er så fantastisk solid som den er.

 

Syntes det var veldig trist at Linus ikke ba kritikerne bare dra til helvete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"men om ingen kan verifisere identiteten din, mener jeg at idiotien du spyr ut på sosiale medier ikke burde være synlige for allmenheten."

 

Men oss som er anonyme og som ikke spyr ut idioti, men kloke ord, vi får bli.

 

Men fra alvor til spøk. Jeg mener at retten til å ytre seg anonymt er vel så stor, om ikke mye større, som den påståtte plikten til å ytre seg identifisert. For min del er jeg registrert med en identifiserende epost hos diskusjon, men ønsker ikke navnet mitt på trykk. Vil du meg noe kan du skrive det her..

 

Jeg forbeholder meg retten til å skrive min mening uten å måtte risikere å svare for en hver hissigpropp som ønsker å passe meg opp for å fortelle meg hva som er rett og galt. Du kan like det eller ikke. Har sett nok av såkalte rettenkende radikale som ikke tillater folk å ha egne meninger uten at de kommer med både den ene og andre karakteristikken.

 

Min påstand er at det er uhyre viktig for demokratiet at det tillates noe anonymitet. Spesielt ovenfor maktmennekser men også ovenfor resten av samfunnet. Ett nødvendig onde kan du si, men uten anonymitet ville mye som må sies bli usagt av frykt av represalie.

 

Det er to store problemer i dagens debatter. Det ene er alle som faktisk slenger dritt. Det handler om oppdragelse. Det andre problemet er alle de som fremstiller seg selv, og fremstilles, som rettenkende i samfunnet vårt og som karakteriserer mange som er uenige og/eller som kanskje bruker litt kraftige ord men er ellers bare er engasjert i det de skriver om , som farlige personer, nett troll, "Sinte hvite menn" og så videre. Disse rettenkende knebler debatten og gjør det de anklager andre for å gjøre. Dette er folk du finner både på venstre og høyre side i politikken og samfunnslag så bare det er sakt,..

 

<disclaimer: dette er bare to eksempler>

Prøv deg for eksempel bare på en debatt om midtøsten der du er en stemme for for eksempel Israel. Da får du passet ditt påskrevet av disse rettenkende. Eller om du ytrer deg kritisk til Islam. Da blir man anklaget for både å hate mennesker og for å ha fobier, samme hvor forsiktig man forsøkte å ytre seg. Andre debatter som er en del av nutiden tør jeg ikke en gang nevne som eksempler en gang.

</disclaimer: dette er bare to eksempler>

 

Ja det er ett problem med folk som slenger dritt og er både rasistiske og annet i debattene som er nevnt som eksempler,, for eksempel. Men når motparten da synes at de selv da har rett til å være både nedlatende og truende tilbake fordi de besitter den korrekte meningen da har du ett vell så stort problem.

 

 

Utover det så er Linux ett glimrende OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...