Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes Benz CLA


Anbefalte innlegg

Lite utstyr trekker jo ned den gang du skal selge igjen, litt vanskeligere å selge. Nå om dagen har jeg inntrykk av at i alle fall Hertz og noen andre putter på mer utstyr enn for noen år siden, da de knapt hadde noe annet enn metallic lakk.

Denne har jo parkeringspakke med ryggekamera, LED-lys og smartphone-pakke bl.a. Mulig den også er forberedt for navigasjon, i så tilfelle er det enkelt å få dette, selv om du må betale noen kroner.

 

Leiebil er dessverre noe som kan være brukt litt hardt. Full gass på kald motor osv. Selv hadde jeg nok ikke kjøpt det, men det betyr ikke at det behøver å være et dårlig kjøp. Uansett er denne prutbar.

 

Her har du en tilsvarende utstyrt bil, samme alder, km osv. fra merkeforhandler. Mulig også en tidligere leiebil? Ligger 14.000,- under i pris og sikkert prutbar den også.  https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=143492556

 

Her er en annen til samme pris fra merkeforhandler, men med mer utstyr. Bittelitt høyere km og reg. noen måneder før, men fortsatt 2017-modell. Bl.a. "skinn", adaptiv cruisecontrol, navigasjon og teknikkpakke: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=143592384

 

Du bør kunne prute litt sammenlignet med disse andre samt fordi det har vært leiebil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i det :)

 

Begynte først på 16.000 på den lokale Mercedes forhandleren. Fortalte at det virket vel mye. Fikk deretter pristilbud på 12.000. Reiste til en annen Mercedes forhandler, og fikk pris på 9.500. Endte opp med at den lokale matchet pris.

 

Kan jeg spørre om hvor i landet du bor? Du må ha blitt lurt, beklager å si det. Vi betalte som nevnt 15k for 3 års gull-serviceavtale for inntil 75k kjørte kilometer. Da er absolutt alt av slitedeler (ikke dekk), olje etc dekket.

Endret av mreinha
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg nok ikke ha kjøpt en brukt leiebil.

Ser hvordan disse blir behandlet å det er ikke bra!

Men, får du den til en veldig god pris, med feks Naf test osv samt en god bruktbilgaranti så kanskje!

Finnes en haug med biler på markedet, ha is i magen og se, så dukker plutselig "drømme"bilen opp ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lite utstyr trekker jo ned den gang du skal selge igjen, litt vanskeligere å selge. Nå om dagen har jeg inntrykk av at i alle fall Hertz og noen andre putter på mer utstyr enn for noen år siden, da de knapt hadde noe annet enn metallic lakk.

Denne har jo parkeringspakke med ryggekamera, LED-lys og smartphone-pakke bl.a. Mulig den også er forberedt for navigasjon, i så tilfelle er det enkelt å få dette, selv om du må betale noen kroner.

 

Leiebil er dessverre noe som kan være brukt litt hardt. Full gass på kald motor osv. Selv hadde jeg nok ikke kjøpt det, men det betyr ikke at det behøver å være et dårlig kjøp. Uansett er denne prutbar.

 

Her har du en tilsvarende utstyrt bil, samme alder, km osv. fra merkeforhandler. Mulig også en tidligere leiebil? Ligger 14.000,- under i pris og sikkert prutbar den også.  https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=143492556

 

Her er en annen til samme pris fra merkeforhandler, men med mer utstyr. Bittelitt høyere km og reg. noen måneder før, men fortsatt 2017-modell. Bl.a. "skinn", adaptiv cruisecontrol, navigasjon og teknikkpakke: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=143592384

 

Du bør kunne prute litt sammenlignet med disse andre samt fordi det har vært leiebil.

Hei hlieberg. Takk for ditt svar. Veldig nyttig. De lenkene du sendte var særdeles givende, takket være deg så fant jeg ut at det er flere som legger ut sine stasjonsvogn CLAer under kategorien Coupe. Så nå har jeg flere biler å velge i mellom.

Lenke til kommentar

Vet noen om en tjeneste her i Norge eller i Europa hvor man kan se historikken til hvilken som helst bil?

I USA så har dem en nettside som heter Carfax.com (www.mycarfax.com og www.carfax.eu )

 

Jeg vil skrive inn VIN nummeret til en bil jeg finner på finn.no og se om bilen har vært en leiebil, om den har vært kollisjonsskadet og om den er importert fra utlandet og annet historikk på bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...