Gå til innhold

Hagland Captain fikk motorstans like etter Viking Sky. Nå er årsaken kjent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde nok blitt litt tungolje søl fra denne også. Rart den relativt nye båten ikke hadde redundans i fremdriftsystem

 

Er det kun en motor skal det mere enn en pumpe som stopper til for at hovedmotor stopper.

 

Feilen må ha vert at stby pumpe har fått strøm fra samme skap som pumpen som var i drift.

Lenke til kommentar

Hmm..en moderne nesten ny lastebåt som ikke tåler vann,altså elektronikken er ikke vanntett. Man tror jo nesten ikke det er sant. Min iPhone X er bygget for å være på land,men i syden pratet jeg i iPhonen i bassenget og mistet den under vann. Dær lå den ei tid før jeg fant den,men vanntett som den er var det bare å fortsette samtalen. Men en moderne lastebåt som er bygget for å stampe og rulle i tungsjø og kan få vann inn overalt,er altså ikke vanntett opp mot sårbar og heilt kritisk nødvendig elektronikk..? Før i tiden på seilskuter var det ett ordtak som lyder «skalk alle luker». Da kunne de gå i uansett vær,de fløt som en kork. Kansje de som bygget dette lasteskipet har noe å lære av seilskute-byggerne fra gamle dager..

Endret av ACYBN18O
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...