Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tilbakefall av streptokokker


PgUp

Anbefalte innlegg

Hadde streptokokker og var borte fra jobb for en uke siden. Gikk på en antibiotika kur som varte i 10 dager som jeg fikk etter en tur på legevakten. Ble ferdig med det denne uka. Har vært på jobb denne uka og egentlig følt at formen var god igjen. 

 

Så ble overrasket over at jeg våknet i dag med sår hals som var akkurat samme symptomet som jeg fikk da jeg først ble syk tidligere. Kan det være et tilbakefall og at antibiotika kuren ikke fikk fjernet det skikkelig?

 

Veldig kjedelig å bli så syk som jeg var da jeg måtte være borte fra jobb en uke. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være et tilbakefall og at antibiotika kuren ikke fikk fjernet det skikkelig?

 

Ja, det kan det.

 

Men mest sannsynlig er du smittet med en ny omgang av noe annet enn streptokokker. Virus f. eks, som kan gi lignende symptomer.

En CRP vil avdekke om det er bakteriell infeksjon.

 

God bedring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det kan det.

 

Men mest sannsynlig er du smittet med en ny omgang av noe annet enn streptokokker. Virus f. eks, som kan gi lignende symptomer.

En CRP vil avdekke om det er bakteriell infeksjon.

 

God bedring.

Takk for det :) 

 

Overrasket over at jeg kan bli syk nesten med en gang av noe såpass likt, men det kan stemme. Mulig immunforsvaret mitt har vært litt svekket. 

 

Jeg tar en tur til legen om det ikke går over snart. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...