Gå til innhold

Oppgradere RAM på MSI GP73(How?)


rothha

Anbefalte innlegg

Hei! Har en MSI GP73 Leopard 8RE med 8GB RAM, og har fryktelig lyst til å oppgradere. Er ikke altfor dreven på data, men kan noe. Meget flink til å bruke den.. x) 

 

Er litt usikker på gangen i dette her.. Åpnet laptopen og prøvde å finne ut hva som nøyaktig var RAM brikken, og fant et det var noe minnekort på og det stod DDR4 på den. Er det den? 

 

Legger ved 2 bilder av hvordan det ser ut.

 

Hvis det er den, da kan jeg ta ut den, men da er spørsmålet - hva bør jeg oppgradere til? Vil gjerne ha 16GB RAM. Er det da noe som er bra? Har hørt noe om HyperX.(?)

 

Hvis det ikke er den, hvor er den? :p

 

79180xf87cf.jpg

 

79179x297f1.jpg

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er den. Ser du har plass til 2 stk, altså dual channel, så 2x8GB er mest effektivt.

HyperX er bare et merke. Du burde finne det settet som utnytter eksisterende maskinvare best, noe produsent oppgir.

Ah, takk for bekreftelse på det. Vil gjerne lære, så kunne du ha fortalt meg hva som gjør at du ser at jeg har plass til 2 stk? 

Lenke til kommentar

Den andre plassen er lik den som er brukt, men er ca 1 cm lenger ned slik at den andre minnebrikken vil komme delvis over den som er der nå. Du ser også en blank låse-pinne på hver side av hver brikke som låser de fast.

 

Uten å sjekke det så nøye så er det vel ett slikt sett med 2 brikker på 8 GB hver du skal ha:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4104920

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...