Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lage Hjemmeside


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
notepad...

 

Alt annet blir bare drit og møkkakoding. Masse unyttige kodelinjer og mye jalla IE koding også... bruk notepad og gjør det riktig

Ingen seriøse HTML kodere bruker notepad. Notepad brukes stort sett av nybegynnere som tror det er profft å bruke Notepad.

 

Front Page bruker du hvis du skal gjøre det enklest mulig, men resultatet blir kanskje ikke det beste. Frontpage 2003 er ikke så værst, bare sånn at det er sagt.

 

Dreamweaver er vel det beste.

 

Hvis du skal skrive koden direkte er også Dreamweaver et bra alternativ, siden den har color highlighting.

 

Men det finnes også andre simple tekst editorer med color highlighting. EditPad er et eksempel.

Lenke til kommentar
jeg code personlig mye php og html og bruker dreamweaver når jeg er på en windows maskin, dette programmet vil jeg anbefale men for deg vil jeg krype til korset å si at office pakken med front page er lettets selv om jeg aldri ville brukt det på grunn av unødvendig og rotete koder.
skal du ikke lage en særlig stor side er dette ikke et problem lykke til og god jul :xmas:
Lenke til kommentar

forresten

 

så på linken

 

Index of /~svein-olav.karlsen

Name Last modified Size Description

--------------------------------------------------------------------------------

Parent Directory 18-Dec-2003 13:40 -

_themes/ 22-Dec-2003 01:20 -

_vti_cnf/ 22-Dec-2003 01:02 -

_vti_pvt/ 22-Dec-2003 01:03 -

index_files/ 22-Dec-2003 01:02 -

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Apache/1.3.27 Server at www.hlink.no Port 80

 

legg gjerne inn en tom index.html bare et tips :p

Lenke til kommentar
jeg code personlig mye php og html og bruker dreamweaver når jeg er på en windows maskin, dette programmet vil jeg anbefale men for deg vil jeg krype til korset å si at office pakken med front page er lettets selv om jeg aldri ville brukt det på grunn av unødvendig og rotete koder.

skal du ikke lage en særlig stor side er dette ikke et problem lykke til og god jul :xmas:

For nybegynnere så er nok Frontpage ganske bra, dog ikke for PHP da Microsoft produkter ikke akkurat er så glade i Open Source programvare ;)

Lenke til kommentar
Ingen seriøse HTML kodere bruker notepad. Notepad brukes stort sett av nybegynnere som tror det er profft å bruke Notepad.

 

Front Page bruker du hvis du skal gjøre det enklest mulig, men resultatet blir kanskje ikke det beste. Frontpage 2003 er ikke så værst, bare sånn at det er sagt.

 

Dreamweaver er vel det beste.

 

Hvis du skal skrive koden direkte er også Dreamweaver et bra alternativ, siden den har color highlighting.

 

Men det finnes også andre simple tekst editorer med color highlighting. EditPad er et eksempel.

Har sett en del koding fra dreamweaver og det så absolutt ikke bra ut... mulig det kan gjøres manuelt, men det hadde i allefall ikke blitt gjort på den siden jeg så.

 

Så jeg har nok misforstått litt siden jeg trodde dreamweaver var rein automatikk :)

 

Frontpage er _uansett_ et møkkaprogramm, sinnsykt dårlig koding og mye jalla. (Ja, jeg har 2003). Da er det like greit å bruke notepad eller et annet program der du kan taste koden din fint inn direkte.

 

Og hvis du kan html/php bruker du nok ikke mye dreamweaver nei... dreamweaver brukes av proffe folk fordi de er proffe grafikere og kanskje ikke så proffe på å skrive html/php.

 

Skjønner ikke hva folk har imot å skrive inn i en tekseditor? Da har du full kontroll, lite dilldall og det er lett å få det som du vil. Har bare sett litt på Dreamweaver og jeg synes det virket som bloatware men men... mener uansett det er bedre for nybegynnere og holde seg til notepad, viktig å lære seg basic på bar bakke før du går i gang med mer avanserte programmer, slik at du forstår tanken bak. Det er i allefall min mening :)

 

edit: lenge siden jeg lagde noen websider ;)

Endret av SBS
Lenke til kommentar

GeeZuZz: enig, men alle proffe folk bør kunne html, og im\kke på rams så i alle fall endel. Noen ting må gjøres manuelt.

 

SBS: http://www.demoted.org og http://crime.demoted.org er laget med fp. Koden er ikke så himla mye værre enn dw, men det er resultatet som teller.

 

Trådstarter: lær deg litt html. I det lengre løp tjener du på det. Har du problemer er du hjertlig velkommen i web-design delen under programmering. Vi er alltid klare til å hjelpe ;)

Endret av enden
Lenke til kommentar
SBS: http://www.demoted.org og http://crime.demoted.org er laget med fp. Koden er ikke så himla mye værre enn dw, men det er resultatet som teller.

 

Så bare litt på den nå og det virker som om frontpage er som det alltid har vært, lager en ny linje kode hver gang du skriver noe (ny font= osv...), lager haugevis med tabeller og mange  . Det er ting jeg mener ikke burde være der i det hele tatt, men jeg ser den har blitt bedre og kan gi brukbare resultater om du jobber litt med det.

 

Jeg mener at det ikke _bare_ er resultatet som teller, da ender du til slutt opp med en stor tung side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...