Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Farge vannbasert maling på egenhånd.


Anbefalte innlegg

Hei.
Føler meg nesten dum som må spørre om dette, men det var vist inke så enkelt å finne ut som jeg først trodde..

 

Men er det noen her som kan fortelle meg hva det heter, det produktet (hvertfall en av de om det er flere navn og typer) man bruker til å sette egen farge på veggmalingvannbasert maling?

 

Jeg kjøpte dette når jeg var i Danmark, har lagt ved bilder av pakningen her.
Der het det noe så enkelt som "Tonepasta (Til vandbaseret vægmaling)"
Når jeg googler Tonepasta finner jeg ingenting, hvertfall ingen norske butikker, men danske finner jeg da..

 

Etter masse googling kom jeg tilfeldigvis over dette på jem & fix, det hadde de noen flasker med dette, der het det fargepasta, men det finner jeg ikke igjen pluss at jeg ikke har den butikken i nærheten.
Og når jeg googler fargepasta, ja da kommer det farget pasta (mat)..

 

Jeg holder på å bli sprø av å lete mer nå, så jeg håper noen her kan hjelpe meg med hva det heter og hvor det kan kjøpes, i butikk og ikke på nettet, men gjerne link da.

 

Vet at det skal finnes pigment pulver til dette også, men ikke engang det klarer jeg finne.

 

Må beklage at jeg klarte lage et enkelt spørsmål så langt, men vært innom flere butikker og forklart meg i hjel uten at det hjalp (noe som kanskje ikke er så rart når de ansetter 16 år gamle skolejenter for å spare penger i stedenfor voksne folk med peiling og erfaring)

 

Så da håper jeg dette får meg litt lenger i prosessen, så får dere ha en god helg!

 


-Alex

 

*beklager diverse skrivefeil*

 

*baksiden av pakningen

post-453993-81581_thumb.jpg

post-453993-856552_thumb.jpg

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Gir det et forsøk til jeg, er det virkelic ingen som vet hvor jeg kan få tak i pasta/paste eller fargepigmentef til å farge vanlig vannbasert veggmaling?

 

Jeg er vel ikke rette til å mene at noen bør vite deg når jeg ikke vet selv, hehe.. men gir det uansett siste forsøk :)

Lenke til kommentar

Hvorfor styre med å blande farger selv når man bare kan stikke innom en butikk som selger maling å få akkurat den fargen man ønsker seg? Koster ikke noe mer å få en maling med farge... 

Ser for meg at det kan bli litt grisete å blande ut fargen skikkelig på egen hånd, da de færreste har sånn ristemaskin de har på malingsbutikker. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...