Gå til innhold

Hisearch HiVoice?


Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Går det an å slå av alt det tullet som Huawei har lagt inn på telefonene sine?

 

Jeg opplever ofte å bare komme borti skjermen og da kommer det opp noe tull om HiSearch eller HiVoice og slikt bruker ikke jeg.

 

Jeg vil ha det vekk. Er det mulig? Huawei P20 Pro som snart legges ned i esken sin og pælmes ut på Finn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installer LinageOS så slipper man all bloatware.

 

For å fjerne Hisearch:

1) Download ADB
2) Enable USB Debugging on your device
3) Connect to computer and verify your device is listed with command "adb devices"
4) Type "adb Shell"
5) Type "pm list packages", this will show you all packages installed on phone. 
6) Type "pm uninstall -k --user 0 com.huawei.search"
7) you should see the word "Sucess" pop up
8) enjoy having the utterly useless, ****ing annoying search gone!

 

https://forum.xda-developers.com/mate-20-pro/how-to/how-to-disable-hisearch-guide-t3863411

 

 

Hivoice er det litt værre med. du kan deaktivere noe greier på instillinger men ikke fjerne det helt.

Neste gang annbefaler jeg at du går du for en telefon med clean android.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har ikke tilgang til noe Windowsdatamaskin, så jeg hadde håpet det var en enklere løsning. Men da får jeg heller prøve å selge denne og kjøpe noe litt mindre irriterende.

Lenke til kommentar

Da blir det samme greia med Bixby, Knox, Samsung internet - mail- phone- calendar osv.

S10 kommer tillogmed med McAfee antivirus installert! oh joy! Gjett om den kommer til å spamme med notifications :p

 

Men Samsung sitt nye IU ser ganske mye bedre ut en tidligere og får en del skryt og det er veldig gode telefoner. Men skal du bort fra bloatware så er nok ikke Samsung veien å gå.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Noe ligger under bevegelse i menyen, og som kan slås av, men tipper du tenker på søkeskjermen som kommer når du sveiper nedover på skjermen. Den synes jeg også er irriterende men får lære meg å bruke den istedet. Kan søke på alt fra kontakter, apper til ting på nettet.

Jeg synes Huaweis menyer og innstillnger er helt topp, mye bedre enn Samsung. Og rene androider blir for kjedelige, helt uten finesser. Det eneste Samsung ofte har som jeg savner på Huaweien er skikkelig varsellys/LED.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...