Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Virksomhetsoverdragelse, sykemeldt og dagpenger


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jobber i firma A. Vært sykemeldt i over 1 år og mistet sykepenger. Flere ganger vært i dialog med lege og han sier til NAV Jeb trenger annen jobb. Hatt fysiske og psykiske problemer i denne jobben. Er veldig villig til å jobbe ellers.

 

Firma A mistet kontrakt med kommunen så firma B tar over ved virksomhetsoverdragelse.

 

Jeg har søkt dagpenger men trenger bekreftelse at jeg ikke lenger er ansatt i firma A. Jeg er ikke det, men de sier jeg automatisk er flyttet over til firma B da jeg ikke reserverte meg. Det visste jeg ikke. Jeg har dog ikke skrevet under på ny kontrakt.

 

Hva bør jeg gjøre for å kunne motta dagpenger imens jeg jakter på ny jobb? Jeg er i konstant dialog med NAV om å finne noe som passer helsesituasjonen min, men har jo regninger mm i mellomtiden..

 

Anonymous poster hash: 4ca8f...8a2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er arbeidsforholdet ditt faktisk avslutta? På meg høyrest det ut som at du fortsatt har jobb, berre at din arbeidsgiver no er firma B.

 

Dersom det er snakk om virksomheitsoverdragelse til firma B, så blir du med på flyttelasset med mindre du reserverer deg mot virksomheitsoverdragelsen. Det å reservere seg frå å være med på virksomheitsoverdragelsen er i praksis å takke nei til jobb i firma B.

Så dersom du har ungått å bli med over til firma B så er det stor fare for at NAV tolkar dette som sjølvforskyldt arbeidsledigheit slik at du får karantenetid på dagpengane.

 

Skal du ha dagpengar med ein gong så må du vise til at firma B har sagt deg opp.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du ikke søkt arbeidsavklaringspenger (AAP)?

 

Det har blitt veldig strengt med AAP, og jeg har fått avslag på dette, selv med godkjent yrkesskade. Har skade i hendene som gjør at jeg ikke kan belaste disse i denne jobben eller over tid. For at jeg skal kunne få AAP må jeg dog likevel ha nedsatt arbeidsevne i absolutt alle yrker som finnes.

 

Er arbeidsforholdet ditt faktisk avslutta? På meg høyrest det ut som at du fortsatt har jobb, berre at din arbeidsgiver no er firma B.

 

Dersom det er snakk om virksomheitsoverdragelse til firma B, så blir du med på flyttelasset med mindre du reserverer deg mot virksomheitsoverdragelsen. Det å reservere seg frå å være med på virksomheitsoverdragelsen er i praksis å takke nei til jobb i firma B.

Så dersom du har ungått å bli med over til firma B så er det stor fare for at NAV tolkar dette som sjølvforskyldt arbeidsledigheit slik at du får karantenetid på dagpengane.

 

Skal du ha dagpengar med ein gong så må du vise til at firma B har sagt deg opp.

 

Har vært i kontakt med firma B nå som sender bekreftelse jeg ikke er ansatt der da jeg ikke tok kontakt i tide og ikke ble med på flyttelasset. Må visst få en bekreftelse fra firma A at jeg ikke lenger er ansatt der dog.

 

Anonymous poster hash: 4ca8f...8a2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...