Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung Galaxy S10e Samsung har lansert en «Galaxy Compact»


Anbefalte innlegg

Jeg har bare 32 GB lagring i S7, og det er egentlig for lite. Jeg må stadig rydde opp for å ikke gå full. Har også SD-kort, men jeg får ikke overført alt dit og jeg er redd for at det skal ta kvelden. SD-kort er en veldig usikker måte å utvide lagringskapasitet på.

 

Med 128 GB vil jeg har mer enn nok plass til alt jeg trenger, og jeg trenger ikke å bekymre meg for SD-kort som dør uventet.

 

I tillegg er telefonen "godt brukt", og batteriet har ikke så veldig god kapasitet lenger. Jeg går ingen steder uten en powerbank eller andre lademuligheter.

 

Ut over det så kunne jeg nok godt hatt S7 videre. Ser ingen spesiell grunn til å bytte den ut, med unntak av det jeg nevner over.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om SD-kort hadde vært 100% feilfri (jeg tar naturligvis backup hele tiden), så er ikke 32 GB innebygget minne nok for meg. Selv om jeg flytter alt jeg kan over på SD-kort så fylles det raskt opp igjen. Bildene jeg tar med kameraet er naturligvis satt til å bli lagret direkte på minnekortet.

 

Batteriet er egentlig et mindre problem, da jeg har lading de fleste steder jeg beveger meg. Men av og til må jeg ha powerbank, og selv om det ikke er et veldig stort problem så er det enda en ting å huske på.

Lenke til kommentar

Interessant at jeg har akkurat de samme hovedgrunnene til å bytte selv.

 

For lite plass og batteri begynner å bli for svakt. Begge ting som egentlig kunne vært unngått hvis det var interesse for det fra toppene (app utviklere kunne vært belønne for å lage mer størrelse optimalisert apper, og batteri kunne vært lettere utskiftbare).

 

Har ellers tro på ultra-vid vinkel kameraet kan bli meget bra og er teknologi interessert så kjekt å se egenskaper til nye duppeditter.

 

Hvordan er det å bytte batteri med tanke på vanntetthet? I min livstil er dette en viktig egenskap til mobilen, så kan ikke vurdere å gjøre dette om den ikke forblir vanntett.

Lenke til kommentar

Interessant at jeg har akkurat de samme hovedgrunnene til å bytte selv.

For lite plass og batteri begynner å bli for svakt. Begge ting som egentlig kunne vært unngått hvis det var interesse for det fra toppene (app utviklere kunne vært belønne for å lage mer størrelse optimalisert apper, og batteri kunne vært lettere utskiftbare).

Har ellers tro på ultra-vid vinkel kameraet kan bli meget bra og er teknologi interessert så kjekt å se egenskaper til nye duppeditter.

Hvordan er det å bytte batteri med tanke på vanntetthet? I min livstil er dette en viktig egenskap til mobilen, så kan ikke vurdere å gjøre dette om den ikke forblir vanntett.

Kommer veldig ann på hvor bra du limer glasset på igjen.

Men står folk seriøst under vann å prater i telefonen? Har aldri hatt en vanntett mobil men jeg har tillogmed mistet en i do en gang å det gikk alikevell helt fint.

 

Aldri vært redd får å bruke telefonen i regn og slikt heller. Man mister jo garantien om vannsensoren er trigget men om du skal åpne å bytte batteri så bryter du den jo uansett.

Lenke til kommentar

Kommer veldig ann på hvor bra du limer glasset på igjen.

Men står folk seriøst under vann å prater i telefonen? Har aldri hatt en vanntett mobil men jeg har tillogmed mistet en i do en gang å det gikk alikevell helt fint.

 

Aldri vært redd får å bruke telefonen i regn og slikt heller. Man mister jo garantien om vannsensoren er trigget men om du skal åpne å bytte batteri så bryter du den jo uansett.

Jeg bruker aldri telefonen når jeg er på do, så er ikke redd for å miste den i toalettet.

 

Er mer at hobbyene mine ofte involverer fuktig miljø. F.eks når jeg har meg en joggetur når det regner. Det begynner med dugg på innsiden av kamera og skjerm, og da vet en at det mobilen sakte, men sikkert er på vei til elektronikk himmelen.

 

Har hatt to mobiler som ikke har overlevd fukt, så etter å ha eid og opplevde friheten jeg fikk med Sony Z1, er det utelukkende vanntette mobilen på meg.

 

Er tilhenger av teknologi skal kunne tilpasse seg bruker, enn at det skal begrense brukeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ser denne som et fornuftig valg, i alle fall for min egen del. Ikke så himla svær, og vidvinkel istedet for zoom som jeg aldri har hatt bruk for. Men går den an å få noen andre farger enn svart? Svart telefon er så kjedelig og mainstream at jeg helst unngår det. Jeg er ikke redd for farger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Det beste med hele greia er jo at denne ikke har sånn edge. Den er flat og dermed slipper man denne bøyde kanten som Samsung har vært så begeistret for. Jeg personlig synes den er 100% irriterende.

 

Blir mer og mer aktuell for meg ved neste mobilbytte.

Lenke til kommentar

Det er merkelig lite snakk om S10e rundt på nettet. Det virker som "alle" kjøper storebrødrene.

 

Jeg ville trodd at S10e var en attraktiv telefon: Lite som mangler fra de store, litt mindre og mer håndterbare, og litt billigere.

 

Ønsker folk bare gigantiske telefoner til 10.000 nå til dags?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...