Gå til innhold

Her avslører Samsung Norge Galaxy S10 – dagen før lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oj oj oj, dere har bommet totalt her.

 

1. S10+ har minimum 8GB RAM og mulighet for 12GB

2. S10+ har minimum 128GB ROM med mulighet for 512GB og 1TB

3. Skjermen er ikke 2960, men heller 3040

4. Kameraene er 16mp wide, 13mp tele og 12mp standard

5. Batteriet er på 4100 mAh

 

Gode greier.

Hjelper ikke , vurderer den neste år til under 1/2 pris ?

Glass telefon og masse chrapware...

Endret av jan-otto
Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg poenget med 3 kameraer, jeg forstod det delvis med to kameraer, men 3?

 

Gimmick, pluss at det ser "bedre" ut  :rofl:

 

Men spøk til alvor, er nok kompensasjon for at linsen ikke er god nok. iPhone Xr beviste jo at en linse kunne få lik effekt som 2, så det at man da går for 3 linser er vel ganske enkelt en kompensasjon for at man ikke fikk til det Apple klarte med en linse på Xr. 

Lenke til kommentar

Er det noen som har peiling på hvorfor Samsung setter inn forskjellige prosessorer for USA og Europa? Jeg klarer ikke å se grunnen til dette.

Ikke forskjellige prosessorer, forskjellig SoC.

 

Samsung designer egen SoC, det gjør og Qualcomm. Den kan produseres enten hos Samsung eller TSCM. Samsung vil gjerne har kontrakten for produksjon av Snapdragon, så da må de nok også kjøpe en del Snapdragons fra Qualcomm som en del av avtalen. Altså begge hjelper hverandre. Samsung kjøper litt Snapdragons, mot at Samsung får kontrakt for produksjon. Og Samsung får og alle Snapdragons i begynnelsen.

 

For USA spesifikt er det og ekstra kostnader knyttet til modem-delen av SoCen da Qualcomm har mange patenter som alle andre som lager modem trenger, og for USA er lisenser dyre å kjøpe inn, men om du benytter et Qualcomm modem så har de allerede lisens for USA.

 

Derimot selges ikke Snapdragon varianten kun i USA så dette er ikke hele grunnen.

 

Qualcomm driver og ulovlig slik at de forhindrer konkurranse. De er dømt i Korea, Kina og EU så de kan ikke gjøre slik der nå lenger, men i USA så kan de fortsatt. Derfor er USA markedet så dyrt og vanskelig med modem patenter og lisenser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg poenget med 3 kameraer, jeg forstod det delvis med to kameraer, men 3?

Fordi mobilkamera er ikke like gode som fullstørrelse, og du tar bilder på auto stort sett. Så da er flere kameraer = flere sensorer til å gi et bedre bilde i utgangspunktet, og så videre vil det hjelpe på behandling av bildet. Spesielt med maskinlæring. Dermed kan du oppnå bedre resultater enn en sensor.

 

Du har og sensorer som du har andre linser på, slik at du kan ta en annen type bilde, siden du ikke kan bytte linser på mobiler.

 

Gimmick, pluss at det ser "bedre" ut  :rofl:

 

Men spøk til alvor, er nok kompensasjon for at linsen ikke er god nok. iPhone Xr beviste jo at en linse kunne få lik effekt som 2, så det at man da går for 3 linser er vel ganske enkelt en kompensasjon for at man ikke fikk til det Apple klarte med en linse på Xr. 

Du argumenterer mot deg selv her. Du sier at 3 linser er gimmick, men så sier du at de må bruke 3 linser for å kompensere (du vet åpenbart ikke hvordan 3 kamera-oppsett fungerer) for å kompensere. Så det vil si at de da sier 3 kamera er bedre enn 1, mens du prøver å skryte av iPhone kamera. Som ellers, vel ikke akkurat er i kameratoppen.

 

"Sykt dårlige"? Rart, siden iPhone-kameraene bestandig hevder seg i topp-skjiktet når det kommer til kamerakvalitet  :shrug:

Prøv å finne en eneste artikkel som sier iPhone X sitt kamera er på høyde med noen av konkurrentene. XS har ok kamera, men iPhone X hadde kamera som helt klart var i en liga under de beste. Alle steder jeg lest sier det samme. Det at iPhone er i toppsjiktet på kamera bestandig er bare ikke sant. Det var før, men ikke nå. Ikke med Samsung, Huawei og Google.

Lenke til kommentar

Du argumenterer mot deg selv her. Du sier at 3 linser er gimmick, men så sier du at de må bruke 3 linser for å kompensere (du vet åpenbart ikke hvordan 3 kamera-oppsett fungerer) for å kompensere. Så det vil si at de da sier 3 kamera er bedre enn 1, mens du prøver å skryte av iPhone kamera. Som ellers, vel ikke akkurat er i kameratoppen.

 

Prøv å finne en eneste artikkel som sier iPhone X sitt kamera er på høyde med noen av konkurrentene. XS har ok kamera, men iPhone X hadde kamera som helt klart var i en liga under de beste. Alle steder jeg lest sier det samme. Det at iPhone er i toppsjiktet på kamera bestandig er bare ikke sant. Det var før, men ikke nå. Ikke med Samsung, Huawei og Google.

 

Kanskje du heller kunne forklart hvordan 3 linser fungerer i stede for å gå rett på personangrep? Antar at du selv ikke vet hvordan det fungerer siden du ikke kan forklare det slik at alle lærer noe. 

 

Lett, dxomark er den grundigste dypdykket man finner i mobilkamera, der ligger iPhone X kun 2 poeng ifra Galaxy S9+, så da vil jeg hevde at iPhone X så absolutt er på høyde med konkurrentene på kamera. 

 

Videre, er iPhone Xs på 3. plass over beste kamera hos dxomark, kun slått av Huawei, så at du kaller iPhone Xs sitt kamera for ok er latterlig, Hva er Samsung da? Ettersom at samtlige mobiler fra Samsung har lavere score?

 

Apple har per nå bedre kamera med XS enn Samsung og Google ifølge dxomark.

 

Kilde: https://www.dxomark.com/category/smartphone-reviews/

 

Men antar at det er rimelig håpløst å argumentere for deg, for du er visst Apple motstander og da hjelper det ikke at anmeldelser sier noe annet enn dine egne subjektive påstander og syn på saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å finne en eneste artikkel som sier iPhone X sitt kamera er på høyde med noen av konkurrentene. XS har ok kamera, men iPhone X hadde kamera som helt klart var i en liga under de beste. Alle steder jeg lest sier det samme. Det at iPhone er i toppsjiktet på kamera bestandig er bare ikke sant. Det var før, men ikke nå. Ikke med Samsung, Huawei og Google.

iPhone X har fått en score på 97 hos DxOMark, samme som Huawei Mate 10 Pro og Xiaomi Mi MIX 2S. Helt klart ikke det beste kameraet, da Mate 20 Pro har fått 109, og iPone Xs Max har fått 105. 13 telefoner de har testet er bedre, men få av dem er mye bedre. At kameraet er på høyde med de beste er kanskje å ta i litt, men det er det også å si at kameraet er "helt klart i en liga under de beste". Med mindre man tar mye bilder i dårlig lys, vil ikke folk flest ha noe særlig å si på kvaliteten.

 

https://www.dxomark.com/category/smartphone-reviews/

 

Edit: Satt så lenge i editoren at jeg ikke så posten over meg før jeg postet :-)

Endret av CLDD
Lenke til kommentar

 

Du argumenterer mot deg selv her. Du sier at 3 linser er gimmick, men så sier du at de må bruke 3 linser for å kompensere (du vet åpenbart ikke hvordan 3 kamera-oppsett fungerer) for å kompensere. Så det vil si at de da sier 3 kamera er bedre enn 1, mens du prøver å skryte av iPhone kamera. Som ellers, vel ikke akkurat er i kameratoppen.

 

Prøv å finne en eneste artikkel som sier iPhone X sitt kamera er på høyde med noen av konkurrentene. XS har ok kamera, men iPhone X hadde kamera som helt klart var i en liga under de beste. Alle steder jeg lest sier det samme. Det at iPhone er i toppsjiktet på kamera bestandig er bare ikke sant. Det var før, men ikke nå. Ikke med Samsung, Huawei og Google.

 

Kanskje du heller kunne forklart hvordan 3 linser fungerer i stede for å gå rett på personangrep? Antar at du selv ikke vet hvordan det fungerer siden du ikke kan forklare det slik at alle lærer noe. 

 

Lett, dxomark er den grundigste dypdykket man finner i mobilkamera, der ligger iPhone X kun 2 poeng ifra Galaxy S9+, så da vil jeg hevde at iPhone X så absolutt er på høyde med konkurrentene på kamera. 

 

Videre, er iPhone Xs på 3. plass over beste kamera hos dxomark, kun slått av Huawei, så at du kaller iPhone Xs sitt kamera for ok er latterlig, Hva er Samsung da? Ettersom at samtlige mobiler fra Samsung har lavere score?

 

Apple har per nå bedre kamera med XS enn Samsung og Google ifølge dxomark.

 

Kilde: https://www.dxomark.com/category/smartphone-reviews/

 

Men antar at det er rimelig håpløst å argumentere for deg, for du er visst Apple motstander og da hjelper det ikke at anmeldelser sier noe annet enn dine egne subjektive påstander og syn på saken.

Vet du hva hva personangrep er? For det er ingen i det du siterte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Er forplikta til iphone pga jobb etter mange år som Samsungbruker. Fy som jeg savner et bra kamera. Bildene på iphone X er jo sykt dårlig sammenlignet med langt eldre telefoner fra Samsung. Vurderer sterkt denne telefonen på privaten for mediebruk alene da jeg ser at prisene er som forventet rundt 8000 for den med skjerm rundt kantene. Bare den høye bildekvaliteten forsvarer halve prisen (i mine øyne).

Tenk å skrive slikt offentlig. Beviser dessverre at du enten er verdens dårligste fotograf, eller at du ikke har peiling på hva du skriver om. Kanskje begge deler.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er fortsatt feil å si at iPhone-kamera bestandig er i toppsjiktet. Eksempelvis var iPhone X rimelig middelmådig mtp kamera. Samsung derimot kan du si bestandig er i toppsjiktet på kamera. Om noe selskap har tradisjon for gode bilder er det jo Samsung.

 

https://www.dxomark.com/category/mobile-reviews/

 

Rankingen her sier at iPhone X blir slått av to Samsung-mobiler, S9 Plus og Note9. Mens Note 8 blir slått av iPhone 8. Xs Max ligger på 3. plass bak Huawei mens XR blir bare slått av Note 9. Innenfor topp 20 her, så er det 5 iPhoner og 3 Samsung-mobiler

 

:shrug:

Endret av bshagen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...