Gå til innhold

Er Windows bare for lek og morro?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Dette er et tema som har irritert meg i mange år, men nå er det nok. Om jeg ikke kan skru av automatisk restart kan jeg ikke lenger bruke Windows.

 

Hva gjør bedrifter generelt? Hva med kameraovervåking? Alarmsystemer? Hva med bedrifter som kjører systemer som logger data? Hva med de som jobber hos Microsoft, de må da la PCen stå å jobbe over natta noen ganger? Det kan ikke bare være jeg som går fra PCen uten å ha alle data lagret?

 

Det kan ikke bare være jeg som ikke leve med at Windows restarter seg i utide? Dette er jo krise? 

 

(Ja, jeg ser det fines 15 stegs guider på hvordan man kan "hacke" en mulighet, men det må da finnes andre muligheter? Hvilke bivirkninger gir denne 15 stegs guiden (som ennå ikke har hjulpet meg i å stoppe Windows fra å dolke meg i nakken. https://appuals.com/how-to-turn-off-automatic-restart-on-windows-10/

Restart kan du utsette til etter at du har lagt deg. Velg å installer oppdateringen og slå av, så starter du noen minutter tidligere neste dag, når du slår den på. Dette gjøre EN gang hver måned.

 

Med Windows 10 og i bedriftsammenheng, så kan man vekke opp maskinen om natta og kjøre oppdateringer, med det dinnes utrolig mange treige folk, som forlater maskinene med ulagret arbeid. Dette gjør de hver jæv**a måned som ser ikke ut til å lære seg en liten forandring i livet.

 

Vel, om du ikke kan leve med det, så er jo løsningen enten å slutte med data, eller slutte å leve.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hehe - Da har jo MS sin markedstrategi fungert helt perfekt  :evil: . Det er nok mange av oss som ikke kan leve uten windows :omg:

Er nok flere som glatt kan leve uten datamaskin og Windows.

Lenke til kommentar

Restart kan du utsette til etter at du har lagt deg. Velg å installer oppdateringen og slå av, så starter du noen minutter tidligere neste dag, når du slår den på. Dette gjøre EN gang hver måned.

 

 

og det er helt totalt påkrevet at det skjer på den ene dagen i måneden som microsoft har bestemt. nemlig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

og det er helt totalt påkrevet at det skjer på den ene dagen i måneden som microsoft har bestemt. nemlig!

Ja, og du som bruker har godtatt og akseptert at Microsoft bestemmer det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Og dermed fungerer det brillefint? Joda, alle kan i prinsippet gjøre som meg og droppe Windows. Men for flertallet hadde det nok vært enklere om MS justerte policy'en sin ...

EULA'en fungere brillefint som EULA ja. Microsoft har hørt på brukernes tilbakemeldinger og justert måten Windows update ble levert, men tror du det var godt nok for de problemorienterte? Nei det var selvsagt ikke godt nok og Microsoft justere nok en gang på den policyen, men i sin vante tro, kommer det ikke til å bli godt nok for de problemorienterte. For som nekter å bli løsnings-orienterte, er det aldri godt nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...