Gå til innhold

[Løst] Splitter ny printer - kun blanke ark (Epson XP-432)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Akkurat pakket ut og montert opp en type Epson XP-432, og koblet den til på WiFi.

 

Problemet er som følger : alle sider som jeg forsøker å skrive ut - selv når jeg velger utskrift av test-side via frontpanelet på skriveren - kommer uten så  mye som antydning til blekk på papiret.

 

Skriverpatronene er de som fulgte med i eska til printeren.

 

Nå er det sånn at skriveren ble kjøpt for over et år siden før den ble pakket opp, og jeg lurer på om det rett og slett kan være at patronene som fulgte med pakken kan ha tørket opp (selv i vacuumpakket tilstand)? Printeren har vært lagret på et relativt temperert loft (ca 12 grader vinterstid, og varmere på sommeren).

Printeren har ikke vært pakket ut og testet på noe vis før i dag.

 

Jeg har prøvd følgende - uten hell, dvs fortsatt kommer det bare papir uten blekk:

 - Nozzle Check, via printerens frontpanel

 - Head Cleaning, via printerens frontpanel

 - Print Head Alignment, via printerens frontpanel

 - Kuttet strømmen i ca et halvminutt og koblet til igjen (ved å nappe ut stikkontakten)

 

Jeg har liggende et ekstra sett med blekkpatroner - men har ikke lyst til å blåse vekk et sett patroner dersom årsaken til problemet viser seg å være noe helt annet. Har selfølgelig fjernet alle synlige tape-biter.

 

Noen som har hatt liknende problemer før ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Patronene har en plastlapp man må rive vekk etter man har montert de. Gjør man ikke det vil det rett og slett ikke komme blekk ut.

 

I tillegg mener jeg å huske at det pleier å være masse beskyttelser i matemekanismen og muligens under skriverhodet som må tas bort. Slike pleier å være merket ganske godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar. Viste seg være en veldig banal sak jeg overså, nemlig de små gule tape-bitene på patronene.

 

Etter å ha kjørt "Ink Cartridge replcement" og fjernet tape-bitene så fungerte alt som det skulle. Eneste minus er at patronene mister mye blekk i prosessen - kanskje så mye som 1/3 for patronene som følger med i eska, men så skal jo ikke prosessen kjøres mer enn én gang pr patron uansett da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...