Gå til innhold

Flytte BSU til annen bank


Anbefalte innlegg

Jeg har en rente på 3,35 % på BSU konto og er brukbart fornøyd med den. Ser jeg har mulighet til å flytte denne, men kan ikke flytte til en bank som har mer enn 3,50 % som sin BSU rente. Er det verdt å flytte den over dit for de 0,15 % ekstra eller er det egentlig bare tull? Finnes det evt andre smartere løsninger jeg kan ta? Er godt fornøyd i banken jeg er i, så ønsker kun å flytte BSU og ikke noe annet. Har lest litt omtaler og de er ikke de aller beste der hvor jeg tenker å flytte den, men helt middels, men det har vel gjerne ikke så mye å si når det er kun BSU jeg ønsker å ha stående der? skal jo ikke ha så mye mer med dem å gjøre.

 

Vil jeg på noen vis kunne tape på å gjøre dette? Tar gjerne imot noen gode råd. Jeg har allerede boliglån i hovedbanken, men det har vel ingen innvirkning på dette valget og jeg kan vel bare føre BSU tilbake når jeg er for gammel til å spare mer i den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan påvirke boliglånet ditt i fremtiden, om du ber om lavere boliglånsrente vil de spørre om du har forsikringer eller kontoer du kan samle hos de, for at de skal gå med på å gi deg bedre vilkår. 

 

Så i teorien vil flytting av BSU - for så å flytte tilbake senere kunne lønne seg. Evt. kan du spørre om å få 3,50% i rente nå, ellers vurderer du å flytte/bytte bank.

Lenke til kommentar

Det er 150kr pr 100k pr år minus skatt å hente på renteforskjellen. 

Men ser ut som du kan få 3,95% rente i Grue Sparebank ifølge Finansportalen. Kommer litt an på hvor du bor. 

Ja, har brukt finansportalen. Snakket med Grue, men de ønsket helst bare å ha lokale kunder. Så det virket ikke som om de ønsket at jeg skulle flytte noe over til dem. Derfor så jeg litt mer på landsdekkende banker. Bør jeg heller bare jobbe meg nedover den listen på finansportalen og prøve å få en så god BSU rente som mulig, landsdekkende eller ikke? Vet at KLP har 3,70% for medlemmer, men er ikke medlem, og da får man bare 3,00% og da kom jeg frem til at ihvertfall blant de mer kjente bankene var landkreditt bank og Obos-banken de beste alternativene på henholdsvis 3,50% og 3,45%, men det er altså ikke så mye mer jeg kan hente uten å gå til en regional bank. Samtidig er det flere av bankene som krever at man bruker brukskonto hos dem eller blir medlem. Det gjør også disse bankene som jeg har nevnt her. Eneste medlemstilbudet som har virket litt fristende er Obos sitt, men usikker på om det er verdt det, det er kanskje en bedre løsning å bli medlem der dersom jeg tenker å bytte hovedbank en dag, noe jeg også gjerne gjør.

Lenke til kommentar

Det kan påvirke boliglånet ditt i fremtiden, om du ber om lavere boliglånsrente vil de spørre om du har forsikringer eller kontoer du kan samle hos de, for at de skal gå med på å gi deg bedre vilkår. 

 

Så i teorien vil flytting av BSU - for så å flytte tilbake senere kunne lønne seg. Evt. kan du spørre om å få 3,50% i rente nå, ellers vurderer du å flytte/bytte bank.

Skjer dette i mange tilfeller? Å har det så mye å si så lenge jeg flytter den tilbake igjen senere? Da har jeg jo kontoer jeg kan samle hos de igjen dersom jeg en gang skulle måtte spørre om lavere boliglånsrente. 

 

Ser nå at jeg har sett litt feil, er en som ligger bank som har 3,70% rente som newman skriver over her, skal ta å høre med de. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...