Gå til innhold

Sperre landkode på iPhone? (Nå testet: Virker ikke.)


Anbefalte innlegg

Heisann. Ser ut til at mitt ringe mobilnummer har kommet sveitsiske scammere i hende. Ikke noe stort problem, pleier bare å la være å svare, og så gå inn og blokkere. Men det er jo stadig nye nummere, så jeg lurte på: Siden jeg er pensjonist og ikke lenger får noen samtaler fra Sveits jeg har lyst til å svare på, kunne jeg for eksempel klart å sperre hele landkoden? Altså alle nummer som begynner med +41 i dette tilfellet?

 

Som sagt: iPhone dette, og iOS 12.1.2.

 

Google synes ikke spesielt optimistisk, men kanskje noen vet. Det nummeret som ringte idag dukket i følge spamsidene opp i går, og det forrige forsvant fra listene etter 4 dager, så svartelister rekker vel knapt å fange dem opp.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke iOS 12 mulighet for å sperre/lagre et telefonnummer som spam? Gjør det, og deretter redigerer du telefonnummeret til "+41". Håper det virker.

 

 

Takk for svar. Det var en på et eller annet nettsted som foreslo det, og fikk til svar fra en annen at nei, det virker ikke. Men det går jo an å prøve. Dog ikke så lett å vite om det virker eller om ingen ringer...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok. Da har jeg hatt landkoden for Sveits, altså en kontakt med bare +41 som nummer, blokkert i 2 uker, og ikke fått noen derfra. Så opphevet jeg blokkeringen i går, og i dag ringte det igjen. Et investeringsfirma for kryptovaluta, i følge Telefonterror. 

 

Det er jo ikke noe bevis for at det virker, det kan hende at ingen ringte fra Sveits de to ukene. Men når blokkerte jeg det nå igjen, så få vi se om det kommer flere.

 

I mellomtiden har det kommet et par fra ulike steder i England. Aner ikke hva slags opplegg det er, svarte ikke de heller.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva med en test? blokk +47 og test. virker det, endre til +41 eller hva du ønsker :w00t:

 

God idé. Skal prøve det en dag.

 

Geir :)

 

 

For meg så høres det ut som det virker.

 

Dessverre, nå fikk jeg nettopp en telefon fra Sveits, selv om landkoden var blokkert. Så da virker det ikke.

 

Geir :)

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar

Skal gå an å gjøre dette med TrueCaller;

 

 

Ja. Jeg er litt skeptisk til løsninger hvor du må bruke en annen telefonapp enn Apples egen, og gi dem full tilgang til adressebok og meldinger og kamera og mere. (Selv om de lover å ikke bruke det til noe galt.) Ideelt sett burde det vært en løsning hvor appen bare fikk nummeret som ringte fra telefonappen, slo det opp og så kunne returnere spaminfo.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...