Svein-Erik Hole Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 Samtlige vogntog som ble sjekket fikk kjøreforbud.Slik så dekkene ut på et vogntog som ble kontrollert i går kveld
Nautica Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 Og kalle dekket på bilde tynnslitt er og dra entusiasme-strikken litt for langt, det er et normalt rulledekk man bruker på hengere/boggiakselen designet for meget lang levetid, men ikke godkjent for bruk på vinterføre.
gammalerik Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 Jeg lurer på om det skyldes uvitenhet eller om sjåførene gir blanke og prøver seg. Hvis det er uvitenhet som ligger til grunn må man som et eøs-land kunne kreve et direktiv/skriv som utstedes til samtlige registrerte europeiske transportfirmaer, hvor det opplyses om norske krav, risikoen, bøter, anmeldelse, inndragelse av førerkort. 1
dahln Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 Jeg lurer på om det skyldes uvitenhet eller om sjåførene gir blanke og prøver seg. Hvis det er uvitenhet som ligger til grunn må man som et eøs-land kunne kreve et direktiv/skriv som utstedes til samtlige registrerte europeiske transportfirmaer, hvor det opplyses om norske krav, risikoen, bøter, anmeldelse, inndragelse av førerkort. Det vil vel være mer effektivt å inndra kjøretøyet og/eller last enn å bøtelegge sjåføren. Et annet alternativ kan være å tvinge kjøretøyet til å være parkert i to uker etter at feilene er utbedret. Mange muligheter for kreative sjeler. 1
gammalerik Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 Jeg lurer på om det skyldes uvitenhet eller om sjåførene gir blanke og prøver seg. Hvis det er uvitenhet som ligger til grunn må man som et eøs-land kunne kreve et direktiv/skriv som utstedes til samtlige registrerte europeiske transportfirmaer, hvor det opplyses om norske krav, risikoen, bøter, anmeldelse, inndragelse av førerkort. Det vil vel være mer effektivt å inndra kjøretøyet og/eller last enn å bøtelegge sjåføren. Et annet alternativ kan være å tvinge kjøretøyet til å være parkert i to uker etter at feilene er utbedret. Mange muligheter for kreative sjeler. Må være mer effektivt å kvele ukulturen i starten, altså allerede ved kontorpulten hos transportfirmaet. Ved et utstedt skriv fra europeiske myndigheter hvor det bl.a. nevnes (skremmes om) inndragelse av kjøretøy og lappen, vil de i de minste ikke kunne gjemme seg bak påtatt uvitenhet om norske forhold. 1
sedsberg Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 (endret) Med tanke på at noen risser inn M+S på sommerdekk så er det garantert mange som er fullstendig klar over reglene. http://www.eub.no/nyheter/tatt-med-falske-vinterdekk Endret 5. februar 2019 av sedsberg
gammalerik Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 Med tanke på at noen risser inn M+S på sommerdekk så er det garantert mange som er fullstendig klar over reglene. http://www.eub.no/nyheter/tatt-med-falske-vinterdekk M + S (helårsdekk) er uansett ikke godt nok. Men poenget ditt tok jeg.
sedsberg Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 Trodde M+S fremdeles var lovlig, men at det kommer til å bli krav om de derre fjelltoppmerkene(?)
gammalerik Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 En siste løsning er rett og slett at transportfirmaene mister løyvet, selv om det er sjåføren som blir tatt. Sjåføren er kaptein på skuta og firmaets ansikt utad. Dette må varsles om i et skriv. Den endelige løsningen er drastisk, men utført som en nødverge: Forby bruk av utenlandske firmaer siden de gang på gang feiler å følge loven. Dette vil redde liv på veiene. 3
DDDD Skrevet 5. februar 2019 Skrevet 5. februar 2019 Hvordan gjør de "ordentlige" selskapene det egentlig? Eks. Truck fra Spania med sommerdek skal til Norge... Bytter de truck eller dekk underveis?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå