Gå til innhold

Slik så dekkene ut på et vogntog som ble kontrollert i går kveld


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og kalle dekket på bilde tynnslitt er og dra entusiasme-strikken litt for langt, det er et normalt rulledekk man bruker på hengere/boggiakselen designet for meget lang levetid, men ikke godkjent for bruk på vinterføre.

Skrevet

Jeg lurer på om det skyldes uvitenhet eller om sjåførene gir blanke og prøver seg. Hvis det er uvitenhet som ligger til grunn må man som et eøs-land kunne kreve et direktiv/skriv som utstedes til samtlige registrerte europeiske transportfirmaer, hvor det opplyses om norske krav, risikoen, bøter, anmeldelse, inndragelse av førerkort.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på om det skyldes uvitenhet eller om sjåførene gir blanke og prøver seg. Hvis det er uvitenhet som ligger til grunn må man som et eøs-land kunne kreve et direktiv/skriv som utstedes til samtlige registrerte europeiske transportfirmaer, hvor det opplyses om norske krav, risikoen, bøter, anmeldelse, inndragelse av førerkort.

 

Det vil vel være mer effektivt å inndra kjøretøyet og/eller last enn å bøtelegge sjåføren.

 

Et annet alternativ kan være å tvinge kjøretøyet til å være parkert i to uker etter at feilene er utbedret.

 

Mange muligheter for kreative sjeler.

  • Liker 1
Skrevet

 

Jeg lurer på om det skyldes uvitenhet eller om sjåførene gir blanke og prøver seg. Hvis det er uvitenhet som ligger til grunn må man som et eøs-land kunne kreve et direktiv/skriv som utstedes til samtlige registrerte europeiske transportfirmaer, hvor det opplyses om norske krav, risikoen, bøter, anmeldelse, inndragelse av førerkort.

 

Det vil vel være mer effektivt å inndra kjøretøyet og/eller last enn å bøtelegge sjåføren.

 

Et annet alternativ kan være å tvinge kjøretøyet til å være parkert i to uker etter at feilene er utbedret.

 

Mange muligheter for kreative sjeler.

Må være mer effektivt å kvele ukulturen i starten, altså allerede ved kontorpulten hos transportfirmaet. Ved et utstedt skriv fra europeiske myndigheter hvor det bl.a. nevnes (skremmes om) inndragelse av kjøretøy og lappen, vil de i de minste ikke kunne gjemme seg bak påtatt uvitenhet om norske forhold.

  • Liker 1
Skrevet

En siste løsning er rett og slett at transportfirmaene mister løyvet, selv om det er sjåføren som blir tatt. Sjåføren er kaptein på skuta og firmaets ansikt utad. Dette må varsles om i et skriv.

 

Den endelige løsningen er drastisk, men utført som en nødverge: Forby bruk av utenlandske firmaer siden de gang på gang feiler å følge loven. Dette vil redde liv på veiene.

  • Liker 3
Skrevet

Hvordan gjør de "ordentlige" selskapene det egentlig?

Eks. Truck fra Spania med sommerdek skal til Norge... Bytter de truck eller dekk underveis?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...