Gå til innhold

Diett ved reise til julebord etc


Golfnissen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Min arbeidsgiver har hovedkontor i Oslo med en del distriktskontorer rundt i landet. Ved julebord/årsfest er det pliktig oppmøte fordi det er et faglig program på dagtid.

Vi som ikke bor i Oslo må naturlig nok ta fly/tog for og komme oss dit, vi fører reiseregning som normalt, men vi blir nektet diett på disse turene. Kan det være riktig? 

Jeg trekker selvsagt ifra de måtlidene vi får av arbeidsgiver. Men typisk må jeg stå opp 0500 den dagen for å nå frem i tide, da er jo første måltid spandert av arbeidsgiver lunsj i 11 tiden.

Det samme dagen etter, frokost inkludert på hotellet, men jeg er jo ofte ikke hjemme før langt utpå ettermiddagen.

 

Jeg mener jeg skulle hatt diett for frokost for dag 1 og for lunsj dag 2. Er det urimelig?

Har arbeidsgiver anledning til og ikke gi meg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke mulighet til å pakke med deg noen skiver til lunsj fra frokosten?

 

Selv om man ikke sulter uten dietten betyr ikke det at bedriften ikke skal betale den.

Redigert: Noen hoteller tar også betalt om du skal lage niste av frokosten.

 

TS: Hva gir arbeidsgiver som grunn til at det ikke betales ut diett? De må jo ha en forklaring å tilby.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Selv om man ikke sulter uten dietten betyr ikke det at bedriften ikke skal betale den.

Redigert: Noen hoteller tar også betalt om du skal lage niste av frokosten.

 

TS: Hva gir arbeidsgiver som grunn til at det ikke betales ut diett? De må jo ha en forklaring å tilby.

De gir ikke noe annet svar enn at de ikke gir diett på denne typen reiser.

Lenke til kommentar

Har du ikke mulighet til å pakke med deg noen skiver til lunsj fra frokosten?

 

Klart man har det, dette er bare et bitte lite "I lands problem" det er prinsippet jeg er ute etter. Vi har hatt denne praksisen i mange år og det går helt fint, det er lite penger det er snakkom. Men jeg jobber i offentlig sektor, og alt annet må være riktig hele tiden, så er bare nysjerrig på hvordan min arbeidsgiverkan gjøre dette, uten at jeg gidder å ta den diskusjone med HR avdelingen.

Lenke til kommentar

De gir ikke noe annet svar enn at de ikke gir diett på denne typen reiser.

 

Da burde de jo forklare hva som skiller "denne type reiser" fra andre ordinære tjenesteoppdrag.

 

Det kan være at de definerer det som en yrkesreise(som jeg mener vil være feil), men de vil fortsatt måtte vise til at det er en avtale som regulerer dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...