Gå til innhold

Støtter UHD 630 dual 2560*1440


Taxman

Anbefalte innlegg

Ser at max res er > enn dette på specs, men er det totalt eller pr skjerm?

Skal ha ny pc til kontoret, og skal da ha dual 2560*1440 oppsett (regnskap, så ikke noe CAD eller gpu intensive greier).  Bare lurer på om jeg må ha egen GPU eller om intel klarer dette.  Er ikke speiling men forskjellig innhold på 2 monitorer.

 

Ev. noen anbefalinger til et enkelt kort som støtter dual 2560*1440 dersom intel ikke gjør det.  Sett på Quadro p400 og 620 som greie kandidater.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke utgangsporter har du tilgjengelig på maskinen?

Du må nok regne med å bruke Displayport på de fleste 2560x1440 skjermer, eventuelt Dual Link DVI

 

Ut fra denne siden: https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000025675/graphics-drivers.html

Ser det ut til at du kan kjøre maks oppløsning på opp til tre skjermer.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Hvilke utgangsporter har du tilgjengelig på maskinen?

Du må nok regne med å bruke Displayport på de fleste 2560x1440 skjermer, eventuelt Dual Link DVI

 

Ut fra denne siden: https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000025675/graphics-drivers.html

Ser det ut til at du kan kjøre maks oppløsning på opp til tre skjermer.

 

Den jeg ser på har 2 dp porter og en hdmi  - er bare usikker på om max oppløsningen som er oppgitt er den totale maxsoppløsningen, dvs hver skjerm ikke får mer en 50% av dette.  Har lest at med kloning av skjerm er det helt greit , men som sagt usikker på om uhd630 har muskler nok til å drive 2 skjermer med så høy oppløsning uavhengig av hverandre.

 

Udate : Jeg fant ut jeg hadde en 1920*1200 stående, og samme med min 3440*1440 er jeg oppe i ca det samme som 2 stk 2560*1440 og min gamle pc med HD 4600 klarer å drive dem, så regner jeg med at den nyere HD630 fint klarer det samme, og at teorien din om at en kan kjøre max på 3 skjermer stemmer.

 

 

Endret av Taxman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...