Gå til innhold

Satt i gang med ny side [Tips og hjelp :)]


Anbefalte innlegg

Ok, så er jeg i gang med ny side igjen endelig. Har egentlig drevet en del med slikt for et år siden og bakover, så gadd jeg liksom ikke mer. Derfor skal det nevnes at jeg er EKSTREMT rusten når det gjelder koding, huff å huff.

 

Denne gangen har jeg bestemmt meg for å gå for er 60-talls retrokonsept på sida. Har hittil laget en VELDIG basic fish, bare for å jobbe ut en slags fargepalett og ikke minst et stilsett. Så derfor er det viktig å understreke at designet på sida ikke skal være så rett frem som på det jeg har laget hittil.

 

Så det er noen enkle punkter jeg gjerne vil ha tips på, sånn i første omgang:

 

* Funker fargepaletten? Gjerne endre på den/utvide den.

* Noen tips til flere "retroelementer" jeg kan integrere? Og eventuellt hva slags funksjon disse kan får? Har allerede tenkt på f.eks vinylplater og/eller rosa Cadillac (:D)

* Noen ideer eller tips om hvordan jeg skal legge opp sida? Som en enkel side uten scroll med tekstboks på midten, eller kanskje forlenge den kraftig og bruke et slags artikkelsystem på forsida?

* Hadde satt pris på om noen kunne anbefale en slags fremgangsmåte for selve kodingen (dreamweaver, ikke KODING, men dere tar tegninga...), heslt bare det mest basic, så jeg eventuellt kan sette meg mer inn i dette.

* Noen tips til teksttype?

* Konstruktiv kritikk! Er det ikke det vi leverfor her? :) Fyr løs! Så lenge det har et mål og en mening.

 

Og sist men ikke minst: Tusen takk for at dere tar dere tid :)

<--------------------------------------------------------------------------------->

 

haltansite.jpg

 

<--------------------------------------------------------------------------------->

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske stilig, men kvit bakgrunn?? Syns du bør skifte litt på alle fargane igrunn, forandre til meir pang oransje, rødt, gult. Finne deg en litt mindre variert "theme".

Blei liksom for masse med både blått og rosa og gult og grønt.....

 

Når det gjelder font type så burde du bruke standard arial, verdana, helvetica og denslags.

 

På menyen der, du kan jo la kver knapp vere et linkbilde da, men då går det an å trykke uttafor sjølve knappen også. Kanskje imagemap (elns) er din løsning?

 

Og for meir inspirasjon, ta en titt på NOLF cover, heimesider osv :D

Endret av arve87
Lenke til kommentar

zoomet ut i Opera og så på bildet, var ganske stilig da.. men ville heller gått for en meny på ventresiden. det blir ikke plass til mye mer i toppen, og med en meny på venstresiden "veier" du opp for bildet som blir kraftigere nede til høyre..

må kanskje gjøre litt mer utav navnet ditt øverst til venstre, men likte tapen. :)

må være forsiktig med å lesse på med for mye tøffe greier fra 60-tallet. tror dette kan bli kult til slutt :yes:

Lenke til kommentar

Ser ut til å bli bra dette HalTan!

Likte måten linkene er lagd på, spesielt "banneren" med nicket ditt på, stilig! Tror nok at du kan gjøre mer ut av dette, litt mer farger eller et eller annet. Hadde sikkert blitt kult med teipbiter på linkene og.

 

Når det gjelder bunnen så synes jeg ikke den er noe spesielt pen, greit, den er litt stilig, men ikke spesielt pen...blir så ehh "prikkete".

 

Du kan prøve å få til noe med en klassisk jukeboks, de er ganske smoothe :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...