Gå til innhold

Knust MacBook13 touchbar, trenger hjelp til hva jeg skal gjøre nå


Anbefalte innlegg

Kjøpte i fjor en splitter ny MacBook. Har behandlet den som min kjæreste eiendel da jeg er super fornøyd og den var ikke akkurat billig for en student. Beskyttende deksel har vært på hele tiden, og har aldri mistet den i bakken. Flytter heller ikke særlig mye på den, ligger som regel på samme plass. I dag når jeg åpnet den så jeg til min største fortvilelse at skjermen helt nederst var knust. Flere glassbiter har falt av. Kjøpte ikke forsikring på den i det jeg kjøpte den da jeg dessverre ikke hadde råd. Tenkte jeg skulle gjøre det i ettertid men har helt ærlig glemt det. Nå er jeg veldig fortvilet, da jeg vet at den lett kan knuses mere, IG bytting av skjerm er ikke akkurat billig.

 

Noen som vet om det er mulig å kjøpe forsikring på den hos Apple nå i ettertid? Evt om innboforsikring kan dekke no? SETTER VELDIG STOR PRIS PÅ SVAR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke hatt noe uhell og så er nedeste delen av skjermen på en mystisk måte gått i oppløsning ? Om du har behandlet den på normal måte - slik du har beskrevet - og ikke opplevd noe uhell, så har du 5 års reklamasjon, om den er kjøpt i en norsk butikk. Derfor burde du henvende deg til butikken. Når det gjelder forsikring, så kan du ikke kjøpe det i ettertid.

Lenke til kommentar

Ingen synlige merker på macen. Vil til og med påstå at Den er ripefri. Veldig redd for at jeg drar og blir fortalt at det er min egen feil,

 

Kjenner du ujevnheter på maskinen der skjermen møter underlaget ved skjermsprekken ?

På bildet ditt viser en forsterkning av lys og kontrast noe som ligner hakk der i alle fall.

 

Er dette tilfellet må du nok betale reparasjon siden de vil si det er selvforskyldt 

Du har nok vært uheldig å lagt ned skjermen mens du hadde et eller annet der.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Om du er urolig for hva butikken - eller Apple - vil si så kan du dra innom en av de alternative Apple service verkstedene. Bl.a. Eplehjelp har gratis Mac-sjekk: https://www.eplehjelp.no/privat/hjelp/mac-sjekk/ - men jeg vil nok ringe dem å høre før du drar så det ikke blir bomtur da jeg er litt usikker på om de kan hjelpe deg med skjerm...

Uansett så bør du ikke vente lengre på hva du kan gjøre - og bare hive deg i det da du bør kontakte butikken innen rimelig tid etter oppstått problem. Bare sørg for å være litt forberedt på å måtte forsvare deg og sagt tydelig i fra at du ikke har hatt noe uhell (om det er slik at du ikke har det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...