Gå til innhold

Pris på Asus Rog Strix X470-I (mini itx), samt Ryzen 5 2600x


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Siden jeg er en idiot, skal jeg kvitte meg med et mer eller mindre nytt hovedkort/CPU. Dette grunnet overgang til X570-plattformen som er rett rundt hjørnet. Hvis det bare er snakk om småpenger, kan jeg evt beholde hovedkortet og kun oppgradere prosessor.

 

Men først; hva kan jeg evt få for disse to tingene? Har vært brukt en måneds tid. :s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

60 %  rundt av kjøpspris, at du ikke har brukt det lenge er ikke av stor betydning.

Vedkommende som er kjøper må sitte på raskt minne til 2000ish eller kjøpe inn.

Så dersom du hiver minnet med så kan det være lettere å selge da det da er "prøvd" og viser at det fungerer.

Endret av Mickey_OT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

60 %  rundt av kjøpspris, at du ikke har brukt det lenge er ikke av stor betydning.

Syns det er litt mye verditap på kort tid, overklokket mye? Eller mangler kvittering i så fall kan det forklare prisen.

Hvis ikke. Det er kanskje ikke så lett å selge alt særlig hvis det er stiv pris.

 

Riktignok vil nok første genrasjon ryzen være bedre kjøp, ryzen 1700 og itx basert x370 hvis det koster rundt 2000-3000 kr være bedre kjøp.

Lenke til kommentar

60 %  rundt av kjøpspris, at du ikke har brukt det lenge er ikke av stor betydning.

Vedkommende som er kjøper må sitte på raskt minne til 2000ish eller kjøpe inn.

Så dersom du hiver minnet med så kan det være lettere å selge da det da er "prøvd" og viser at det fungerer.

 

Det høres greit ut. Problemet er at jeg ventet to måneder på akkurat den minnetypen jeg ville ha, så kvitter meg nødig med de sticksene. Tusen takk for innspill! (Y)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Siden jeg er en idiot, skal jeg kvitte meg med et mer eller mindre nytt hovedkort/CPU. Dette grunnet overgang til X570-plattformen som er rett rundt hjørnet. Hvis det bare er snakk om småpenger, kan jeg evt beholde hovedkortet og kun oppgradere prosessor.

 

Men først; hva kan jeg evt få for disse to tingene? Har vært brukt en måneds tid. :s

 

Hvorfor ikke vente? Hovedkortet ditt har egentlig ganske god sjanse for å få PCIe4.0 støtte. Ikke for det det vil ha noen betydning uansett. Hva skal du med den ekstra båndbredden på et ITX kort? 

Lenke til kommentar

Nesten i samme båt.. Sitter per i dag med et ubrukt x470-f som fortsatt er innenfor 60 dagers åpent kjøp på komplett. Returnere og kjøpe x570-kort eller stick with it? Skulle egentlig kjøpe 3700x men ventet da det ikke kom noe tilbud på BF og så nå at neste generasjon er rundt hjørnet og skal derfor vente. Kortet er uåpnet (da jeg ikke har resten av pc-delene). Fikk det for 1490.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...