Gå til innhold

iPhone 6S får ikke fjernet "Activation Lock" før salg


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sitter her med en iPhone 6s som jeg hadde fabrikkresatt helt for salg og var klar for ny bruker. Men som nå ikke er mer en en murstein..

 

Kjøper lurte på tilstand på batteri osv.. Siden jeg ikke husket min Apple id, så laget jeg bare en "tulle" apple ID som jeg skulle bare bruke for og hente ut de opplysningene kjøper ville ha og resette igjen.

 

Men, da startet helvette.. Når jeg skulle resette den tenkte jeg ikke på at jeg måtte bekrefte med passord osv.. Så jeg ente opp med og resette den via samboerens MacBook med iTunes. Tenkte alt var bra siden når jeg slo den på ble jeg møtt med "Hello og Hola" og oppsettsmeny, så fikk penger fra kjøper og ga han iPhonen. Etterpå viste det seg at når jeg lagde denne 1gangstulle appleIDen så ble "Find my iPhone" aktivert og den er linket til den tullebrukeren.. Så kjøpet ble hevet og han fikk pengene tilbake.

 

Så hva gjør jeg nå??

 

Jeg husker verken passord, fødselsdato eller sikkerhetsspørsmål til den tullebrukeren.

Kvittering på iPhonen har jeg heller ikke da den var en gave.

 

 

 

  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har selv en iPhone 5 som er iCloud låst. Har gitt den opp og nå ligger den i en skuff... 

Det som kan løse problemet er om du har tilgang til epostadressen som appleid er registrert på. Da kan du endre passord, ellers så vil jeg si det så og så er umulig.

 

Redigert:

Om du har synkronisert den på Mac-en med ny innlogging kan du også ha en mulighet.

Endret av 007Bond
Lenke til kommentar

Du må vel ha tullebrukeren knyttet til en epost? Det er bare å få nullstilt passord via den eller telefon og så fjerner du Apple iden fra telefonen når du har fått passordet.

 

Jeg må alltid hjelpe noen i familien med sånne ting i høytider når de har fåyy ny pc/telefon/nettbrett :D "passord på Facebook? Nei det har jeg aldri hatt den kommer bare opp hver gang jeg går inn" :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo den er knyttet til icloud-eposten som ble opprettet når jeg lagde engangskontoen [email protected]. Så kommer ingen vei der. Ser ut som jeg er rimelig fucked.. låst med selv ute av min egen telefon og ikke mulig og få rettet opp siden jeg ikke kan verifisere min id siden det er en engangs "tullekonto". Klapp på skuldra  :wow:

Endret av MajoNess
Lenke til kommentar

Jeg har en håndfull iPhone 5, s, og 6 liggende som jeg ikke kommer lenger enn "verify Apple-ID"...

Noen kjøpt brukt, hvor selger er ærlig, men til ingen hjelp. Husker ingenting selvfølgelig.

Og så noen har blitt resatt  av familiemedlemmer uten å ha blitt logget ut av icloud. De husker selvfølgelig heller ikke hverken konto eller passord den ble satt opp med...

 

Ingen triks å finne på nett heller; man er rett og slett fucked. Apple har her en meget god tyveribeskyttelse! ingen klarer å komme forbi denne sperren, fordi eneste måte å "låse opp" er å skrive inn riktig passord på kontoen som opprinnelig ble brukt for å sette opp telefonen. Og det blir kontrollert via internett mot Apple sine servere.

 

Du kan bare gi opp. Alle andre i verden har...  :hm:

 

Lærdom: Alltid logg ut av Apple ID og icloud FØR resett!!! (for det gjøres nemlig ikke automatisk ved resett, nettopp for å hindre tyver i å kunne bruke en stjålet låst telefon etter nullstilling) Da slipper man denne sjekken ved nyoppsett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må vel ha tullebrukeren knyttet til en epost? Det er bare å få nullstilt passord via den eller telefon og så fjerner du Apple iden fra telefonen når du har fått passordet.

 

Problemet er at det er samme epost og passord man må logge på på PC so det man må skrive på telefon.. Man er like langt!

 

Der er ikke noen knapp for "glemt passord"!

Lenke til kommentar

Jo den er knyttet til icloud-eposten som ble opprettet når jeg lagde engangskontoen [email protected]. Så kommer ingen vei der. Ser ut som jeg er rimelig fucked.. låst med selv ute av min egen telefon og ikke mulig og få rettet opp siden jeg ikke kan verifisere min id siden det er en engangs "tullekonto". Klapp på skuldra :wow:

Helt sikker på at du ikke har lagt inn en annen epost når du laget den? Svigers hadde gjort det samme med en iPhone han lånte av meg og da hadde han heldigvis brukt telefon nr til verifisering så jeg fikk sendt nytt passord via den. Noen bruker også epost. Sikkert dumt spørsmål, men har du forsøkt å logge inn med kontoen på Apple sine nettsider og velge at du har glemt passord og gå igjennom karusellen med spørsmål/passord osv?

Lenke til kommentar

Joda det er en knapp der. Følg lenken under for ulike måter å resette passordet på.

 

https://support.apple.com/en-us/HT201487

 

Hehe, sikkert på websiden, men ikke på telefonen under setup.

Problemet er at en slik knapp ikke hjelper når man ikke har laget en "alternativ epost" eller tlf. nummer.

 

Problem 2 er at man ikke får vite hvilken epostadresse man har brukt for å sette opp telefonen i sin tid: Man må vite eksakt epostadresse, og passord!

Og hvis man har laget backup adresse, så må man jo først skrive inn hovedadressen riktig, og så vite hvilken alternativ adr. man skal logge inn på og sjekke etter tilsendt resatt passord...

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Hehe, sikkert på websiden, men ikke på telefonen under setup.

Problemet er at en slik knapp ikke hjelper når man ikke har laget en "alternativ epost" eller tlf. nummer.

Men er du helt sikker på at du ikke har gjort det? Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått låst opp slikt for folk som ikke visste at de hadde tastet det inn engang.. Selv på dummy accounts..

Lenke til kommentar

Hehe, sikkert på websiden, men ikke på telefonen under setup.

Problemet er at en slik knapp ikke hjelper når man ikke har laget en "alternativ epost" eller tlf. nummer.

 

Problem 2 er at man ikke får vite hvilken epostadresse man har brukt for å sette opp telefonen i sin tid: Man må vite eksakt epostadresse, og passord! Og hvis man har laget backup adresse, så må man jo vite hvilken man skal logge inn på og sjekke etter tilsendt resatt passord...

Det er ikke rocket science.. Jeg har resatt dette for folk som knapt vet sitt eget tlf nr uten mye å gå på :p Du ser hvilken icloud konto telefonen er låst til mener jeg og når du låser den opp så er det bare å sjekke alternative eposter.

 

Det er et veldig sikkert system så har man null og nada satt opp så er det ikke mye en får gjort, men veldig veldig ofte så har folk lagt inn et tlf nummer eller en annen epost ubevisst under registrering og da får man løst det.

Lenke til kommentar

Når jeg vil resette passordet har jeg to valg:

 

 

 

Få en e-post
Vi sender instruksjoner til e-postadressen din som slutter med i•••••.com
Svar på sikkerhetsspørsmål
Svar på spørsmål(ene) du valgte da du opprettet Apple‑ID‑en din.

 

 

Det er ikke noe alternativ epost på denne dummy kontoen, og når jeg velger svar på sikkerhets spm. så blir jeg først bedt om å verifisere fødsselsdato som jeg ikke aner hva er.

Lenke til kommentar

Men åssen får man resatt den uten å logge ut? Det er jo et helt påkrevd skritt i nullstilling av en iPhone.

Fikk ikke logget ut, så nullstillte med og koble iPhonen til en mac og nullstille via iTunes, da trenger man plutselig ikke å logge ut :hmm: Det hadde funket om "Find my Iphone" ikke var aktivert på dummykontoen...

Lenke til kommentar

Men åssen får man resatt den uten å logge ut? Det er jo et helt påkrevd skritt i nullstilling av en iPhone.

 

Jeg har aldri opplevd å bli tvunget til å logge ut noe som helst ved full resett...

Kanskje det har kommet i nyere iOS...?

 

Jeg får advarsel om at alt blir slettet, men that's it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...