Gå til innhold

Antrekk til hyttetur/firmatur


Anbefalte innlegg

Har så og si ikke reist på hyttetur/fjelltur på mange år... og har nå kommet til en hyttetur vi skal på med jobben. Det er til fjellet på Østlandet, og jeg trenger litt guidelines for antrekk å ha med og på... Ønsker jo ikke å handle altfor dyrt, da det er sjeldent slike turer på meg.

 

Av det basic er jo det å ha ulltøy, skibukse, vinterjakke, hansker, lue etc... nødvendig, men er ganske usikker på hva jeg skal velge av selve produktet... f.eks:

 

- Ullundertøy 100% ull eller 50%?

- Skibukse, hva slags? Hvor? Hvilken?

- Sko... vintersko? Fjellsko? 

- Annet som er nødvendig å ha med?

 

Håper på litt guidelines til en som har lite erfaring fra fjellet :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for 100% ull, det puster vet du!
Skal du holde prisene nede, er det fort gjort å finne ganske flott fjell-utstyr brukt, kvaliteten på fordums produkter holdt ofte høyere standard, enn slikt halvbillig man gjerne kjøper idag.
Ikke ta med deg for mye, det er bare mas.
Finn ett par sko, er de vanntette er mye i orden.
Lue, flere gode sokker, hansker/vanter er kjekt å ha.
Solbriller er også veldig kjekt, da det lett blir ubehagelig hvitt, med snø og sol.

God tur.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal dere på skitur eller ikke? ^^ Ellers er det vel lite poeng i å drasse med seg baggevis av turklær.

 

Er det en kveldstur og dere drar dagen etter? I så fall hadde jeg bare tatt med ett skift med vanlig tøy til dagen etter, og reist i noe dressklær, men ikke i finstasen. En semi-causal dressbukse, svart skjorte -kanskje- med slips, en finere jakke, vet ikke om jeg hadde giddi å ta på dressjakka. Det er hyttetur. Semi-formelt er vel stikkordet her. Men skal ikke komme i shabby klær heller, litt respekt og klasse skal man vel vise andre.

 

For å være helt ærlig, så hadde jeg blitt hjemme, men jeg er sær sånn. Jeg vil at jobb skal være jobb og fritid skal være fritid. Sånn er nå det.

Lenke til kommentar

Skal dere på skitur eller ikke? ^^ Ellers er det vel lite poeng i å drasse med seg baggevis av turklær.

 

Det er tiltenkt skitur, oppholdet blir på en uke. Da det er arbeidsuke, så er det så og si obligatorisk (med unntak?). Det er teambuilding, så ønsker å delta for min del.

Tenker å droppe alt formelt, da jeg ikke tror det vil passe inn.

Men supert med innspill ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...