Gå til innhold

Greencom erfaringer


Anbefalte innlegg

Er det ikke veldig misvisende å si at et GTX 1060 med 3GB minne kan kjøre alle nye spill på full grafikk?

 

Husker da jeg hadde GTX 980 med 4GB og 4GB på 1080p i Subnautica tok akkurat 4GB minne.

 

1060 GTX vil aldri klare alle nye spill på full grafikk i 1080 oppløsning.

 

Hva tenker dere om markedsføringen i denne Finn annonsen? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=136565539

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1060 3 GB har attpåtil 10% færre cuda cores enn 6 GB varianten - og det er definitivt ikke "en av de beste man kan kjøpe". Det står jo ingenting om oppløsning her - så hvis man spiller i 720p så klarer vel kortet "høyeste grafikk". Hva betyr egentlig "høyeste grafikk" ? Jeg ser dette igjen og igjen på Finn.no - det ser så teit ut å skrive.

 

Har dere ellers sett den herlige prosessoren man får med?  :rofl: Hadde vi ikke socket 775 quad-cores for 10 år siden som var like gode?  :hmm: 

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei; virker som dere har litt peiling.... Noen som har erfaring eller meninger om gaming PC fra Greencom.no?

 

sønnen min skal ha seg gaming PC og har ikke budsjett på mer enn 6000,- 

finner lite om denne leverandøren på nett og er redd det er et dårlig tegn... 

Endret av Askali
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vil anbefale alle å styre unna Greencom! Måten de opererer på grenser til svindel.

Ved førstegangs levering fikk jeg en defekt PC som ikke stemte med annonsert vare. Neste PC som ble levert av Greencom var heller ikke hva jeg hadde bestilt. Det var forskjeller mellom annonsert vare jeg hadde betalt og hva som ble levert av hovedkort, rambrikker og harddisk. Alle komponentene var vesentlig dårligere, SSDen hadde for eksempel mindre lagringsplass og mye lavere lese/skrivehastighet. Etter en lengre prosess hvor Greencom brukte lang tid på å svare, innrømmet de feilen, men nektet å rette den. Saken endte med at jeg tok kontakt med forbrukerrådet i håp om at de ikke skal få lurt flere forbrukere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Greencom erfaringer
Pluto86 skrev (På 23.9.2020 den 22.12):

Vil anbefale alle å styre unna Greencom! Måten de opererer på grenser til svindel.

Ved førstegangs levering fikk jeg en defekt PC som ikke stemte med annonsert vare. Neste PC som ble levert av Greencom var heller ikke hva jeg hadde bestilt. Det var forskjeller mellom annonsert vare jeg hadde betalt og hva som ble levert av hovedkort, rambrikker og harddisk. Alle komponentene var vesentlig dårligere, SSDen hadde for eksempel mindre lagringsplass og mye lavere lese/skrivehastighet. Etter en lengre prosess hvor Greencom brukte lang tid på å svare, innrømmet de feilen, men nektet å rette den. Saken endte med at jeg tok kontakt med forbrukerrådet i håp om at de ikke skal få lurt flere forbrukere.

Kjøpte Gaming PC fra Greencom for et par måneder siden da det var på tilbud med RTX 2070 og i5-10400F og er veldig fornøyd med den. Skjønner ikke hva du snakker om med "svindel", alt var som det skulle med PCen jeg fikk. Høres ihvertfall ikke ut som at du er helt ærlig her med hva som har skjedd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan anbefale de! Veldig fornøyd med kjøpet 😄 Fikk god hjelp med å velge ut hvilken PC som passet til meg. Gikk egentlig glipp av tilbudene som de akkurat hadde hatt (dette var for 4 måneder siden), men da sendte de meg allikevel en rabattkode på PCen som gjorde at jeg fikk samme rabatten😀

Endret av heisekran1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Askali skrev (På 4.6.2020 den 19.06):

Hei; virker som dere har litt peiling.... Noen som har erfaring eller meninger om gaming PC fra Greencom.no?

 

sønnen min skal ha seg gaming PC og har ikke budsjett på mer enn 6000,- 

finner lite om denne leverandøren på nett og er redd det er et dårlig tegn... 

Hei, bestillte vare derifra nylig og har aldri opplevd mer fram og tilbake kundeservice. Bestilte vare til 4999, men på grunn av at de ikke hadde visse ting til maskinen jeg skulle ha så tilbyde de og bytte skjermkort og prosesor og jeg skulle få rabbater. Prisen var 750 for det ny men jeg skulke få får 500. Okey tenkte jeg men syntes det var litt rart.

Våren ble sendt og prisen ble totalt 5699

Så da har jeg fått pc for 4999 som er full pris med prosessor og skjermkort. Plus de 500 for det nye. 149kr er frakt. 

Men hvorfor skal jeg da betale full pris for pc når den ikke var komplett og så 500 for det nye skjermkort og prosessoren? Dette syntes jeg ble dumt. Men tenkte ok la gå. Vill ha den pc'en så jeg kan starte game igjen, jeg fikk så en personlig avtale som han kalte det med en nedbetaling på 1 år. Jeg måte bare betale full pris så skulle de returnere resten. Siden pakken ble sendt med postoppkrav. Etter en prat med posten så sa dem at dem fint kunne ta bort postoppkrav ettersom jeg hadde en betalings plan med selger og det måte da selger ordne. Dette fortalte jeg for greencom. Dems svar tilbake var kan du ikke ordne deg et kredittkort, betal så fullpris så returnerer vi bare resterende etter første nedbetaling. På dette punktet presterer han/hun også å si at jeg har ikke tid til å prate med deg. Jeg har andre kunder som ringer. Unnskyld meg svarer jeg vi sitter i tlf og det har vært problemer med denne bestillingen. Du må da kunne ta deg tid til å ordne dette, men nei det hadde han ikke.

Han mener nå at jeg skal betale gebyrer og retur fordi jeg ikke ønsker å kjøpe pc'en av dem etter alt tull. Så nei etter min erfaring hold deg unna. Kjøp heller på komplett eller noen store kjente kjeder. Mvh en ganske oppgitt og kjøper.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

@dankebrus høres nesten ut som du jobber der? Pga måten du prøvde å rette på godeste @Pluto86 har vært inne og sett på regnskapet til firmaet og det er så lite at det har ikke en gang regnskap, så det dem sier at de har mange kunder er bare tull, pga da skal de oppgi regnskap, dem skriver til og med at de har hundrevis av kunder, så finner dette merkelig.. jeg har sett andre bedrifter gå undercover for å gi seg selv skryt, noe som er ekstremt kleint pga det skriker bare shady buisness, noe som dette firmaet gjør allerede

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Annbefaler og styre unna. Kan bevise med bilder av min chat med garnes (eier), hvorfor man skal styre unna. ikke vært borti dårligere kundeservice. Måtte lage en bruker nr 2 og late som jeg var interesert i kjøpe en ny pc, for at han skulle svare på meldinger jeg hadde sendt for 2 uker siden på den ordninære brukeren min. Skulle retunere en vare innen mitt «åpent kjøp» var utgått. Fikk ikke levert den tilbake. En fra kundeservice skulle svare meg når hun kom tilbake fra en 2 ukers ferie og sa da at det var forsent for meg å levere tilbake pc’en. Enda jeg fortsatt hadde åpent kjøp. Fikk også med et annet kabinett enn det jeg bestilte. Det sa jeg også ifra om, men det ignorerte dem.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Elending kundeservice

Virker ikke som bedriften har fått kundeservice på plass enda. Synd det ikke er veldig åpenbare tegn for den alminnelige. Min opplevelse er at de sa de var fri for kabinettet jeg bestilte, så jeg foreslo et annet samme dag; de sa det var for seint og allerede sendt et annet billigere kabinett. Som de også sendte 200 mil feil fra hvor jeg bor. Så stopper de å svare og flere løgner på email før det.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Styr unna Greencom.

Ifbm kjøp av gaming pc til min sønn tok jeg kontakt med Greencom.
De svarte kjapt på mine første henvendelser, hvorpå de anbefalte meg et par alternativer.

Når jeg gikk gjennom disse la jeg merke til at den dyreste av alternativene (som de anbefalte meg ifht min sønns spill) hadde vesentlig dårligere spec. enn den andre.
Når jeg påpekte dette så hørte jeg ikke noe mer fra de, tross i flere henvendelser. Da begynte jeg å kikke litt nøyere på deres tilbakemeldinger fra kunder, og fant ut at de ikke var bra.

Finner det også meget påfallende at tilbakemeldinger fra deres "kunder", som ligger på deres egen nettside, er tilsynelatende helt topp. Men det finnes ingen steder å legge inn slike tilbakemeldinger, så hvem har skrevet dem andre enn dem selv?

Jeg kommer ikke til å handle noe som helst fra Greencom.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

STYR UNNA GREENCOM, FOR ALT I VERDEN!!!.

Dette er en meget useriøs aktør, som opererer på grensen til svindel.

Det virker som mye av de positive anmeldelsene av dette firmaet på diverse nettsider er skrevet av dem selv eller nære venner!!

NULL kundeoppfølging, sender ikke varer som avtalt, betaler ikke tilbake utestående beløp ved heving/avbestilling av kjøp.

Slutter helt å svare per epost hvis man hever kjøpet.

Sender kredittnota på utestående beløp, men betaler ikke ut pengene.

Endret av J-Andre
skrivefeil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...