Gå til innhold

FEATURE: Dette er de beste og mest skuffende spillopplevelsene fra 2018


Anbefalte innlegg

En ganske så fin liste som jeg vel stortsett kan si meg nokså enig i. Det er dog to ting jeg stusser på, og det er at Red Dead Redemption II ikke engang er på lista i de to kategorien hvor spillet faktisk er best (det er nå hvertfall min mening) og det er musikk og historie.

 

 

Finner det temmelig spesielt at dere kårer Red Dead Redemption II til årets enspillerspill, for jeg sliter litt med å forstå hva som er grunnlaget for dette når spillet tilsynelatende ikke når opp i noen av de øvrige kategoriene?

 

Gameplay er såvisst ikke spillet sin sterkeste side. Det er vel fort det svakeste med hele spillet. Selv så holdt jeg på å legge fra meg spillet i kapittel 2 nettopp på grunn av dette. Det er jo nettopp musikken og historien som redder spillet og løfter det opp til en opplevelse som for min del går utover alle andre spillopplevelser jeg har hatt noen gang.

 

Synes fremdeles God of War er et bedre spill, det er så nært perfekt som det kommer. Gameplayet er så gjennomsyret bra og det er perfeksjonert til fingerspissene. Når du kombinerer det med flott grafikk, imponerende verden, god musikk og god historie så får du en temmelig komplett og perfekt pakke.

 

Men verdenen, musikken, atmosfæren og historien løfter Red Dead Redemption II opp til noe helt eget. Det gir meg som spiller en opplevelse og jeg sitter igjen med noen følelser som ytterst få spill klarer å gi meg. Det er på høyde med de beste bøkene og filmene jeg har lest og sett.

 

 

Det at Red Dead Redemption II inkorporer musikk av så latterlig høyt kalibrer i flere utrolig gripende scener igjennom spillet ikke engang kommer på topp-3 for musikk i 2018 klarer jeg virkelig ikke å forstå. That's the way it is, Fire in your eyes, Unbroken og Cruel, Cruel, World er jo sanger som selv utenfor spillet står på helt egne ben og er på et musikalsknivå som er skyhøyt. Når det da attpåtil integreres så bra og perfekt i spillet så blir det jo bare toppen av kransekaka og dette er altså ikke topp-3 i 2018?

 

Samme gjelder jo forsåvidt historien. Det er jo det som bærer hele spillet og selv om jeg elsket God of War så er historien utvilsomt bedre og ikke minst langt viktigere og en mer essensiell del av dette spillet. Og ikke er Red Dead Redemption II engang topp-3?

 

 

Klarer liksom ikke å se noen sammenheng i det at dere ikke verdsetter verken musikken eller historien høyere, men samtidig verdsetter spillet som beste enspiller for 2018? Det rimer liksom ikke nevneverdig spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enda mer tuting av RdR2s horn.

jeg har ikke spilt spillet, men har lest/hørt/sett såpass at jeg vil si at det å gi RdR2 årets spill, musikk og whatever else er en skam, jeg sier ikkje at spillet ikkje er bra, men heller ikkje perfekt slik alle vil ha det til. men dette er kun min mening.

Musikk er LETT blant RDR2s aller beste sider. Trenger ikke se mer enn medleyen fra Game Awards for å skjønne det. Og når det skjer i spillet er det helt magisk. Tårer i øynene enkelte ganger. For meg er RDR2 ikke bare årets beste spill, men en av de største spillopplevelsene jeg noen gang har hatt. Hvis du ikke har spilt det har du rett og slett ikke grunnlag til å uttale deg. Det er det metodiske tempoet og slow-burn historien og gameplay-mekanikken i tandem som gjør det til et spill ulikt alle andre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...