Gå til innhold

Strøm til skjermkort EVGA Supernova G2 1000W


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finner ikke bilde av kablene her: https://www.evga.com/support/manuals/files/120-G2-1300-1000.pdf men det er en VGA-kabel med 8 pinner fra PSU'en til 6+2 som igjen har en sløyfe til en 6-pins. På Radeon 580 er det jo 1x8 + 1x6-pin. Holder det med denne ene kabelen da?

 

Jepp, den skal da være dimensjonert til å tåle at det trekkes 225W gjennom en slik kabel, mens de kablene med bare en 8 pins (6+2) trenger ikke være dimensjonert for høyere enn 150W. Som du sier blir det ryddigere med en kabel, og det holder da greit, så lenge du ikke skal overklokke. Om du skulle overklokket, så vet du at 2 x 8 pins kablene skal være dimensjonert for til sammen 300W. Og kan i slikt tilfelle være å foretrekke. Men til syvende og sist er de nok såpass overdimensjonert (alle kablene) at det neppe har noe å si den ene veien eller den andre. :)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Jepp, den skal da være dimensjonert til å tåle at det trekkes 225W gjennom en slik kabel, mens de kablene med bare en 8 pins (6+2) trenger ikke være dimensjonert for høyere enn 150W. Som du sier blir det ryddigere med en kabel, og det holder da greit, så lenge du ikke skal overklokke. Om du skulle overklokket, så vet du at 2 x 8 pins kablene skal være dimensjonert for til sammen 300W. Og kan i slikt tilfelle være å foretrekke. Men til syvende og sist er de nok såpass overdimensjonert at det neppe har noe å si den ene veien eller den andre. :)

 

Ikke noe overklokking her nei, og heller ikke noe tung grafikk.

Lenke til kommentar

Eg har eit Vega 56 som trekkjer ganske mykje straum. Har prøvd det med både ein og to kablar og har ikkje merka noko skilnad mellom dei. Likevel har eg to kablar kopla til. Trur det er det beste valet. Skaff deg nokre bunteband så ser det ikkje gale ut.

 

Jeg har bygd PC i ca 25 år. Blir bestandig et eneste rot inni der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...