Gå til innhold

Nokia 3310 3g DS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telefonen vil bare kunne bruke 2G, så slapp hastighet på internett.

Men sms og ringing vil fungere bra så lenge det er god 2G dekning.

 

2G er en betegnelse på GSM-nettet som ble tatt i bruk i 1993. Dette er i hovedsak et nett som brukes for taletrafikk, men også dataoverføring i form av EDGE. Med EDGE er makshastigheten på data 220 kbit/s.

 

3G støtter, i likhet med 2G, både tale og data, men hastigheten på datatrafikk er langt større. I 3G-nettet er makshastigheten på data 42 Mbit/s.

 

4G skiller seg fra de to foregående nettene ved at det er et rent datanett – det er altså ikke mulig å ringe via 4G. Dette er ikke noe du som kunde trenger å tenke på, for telefonen bytter automatisk over til 3G/2G når du skal sende eller motta samtaler og SMS. Per i dag kan 4G levere hastigheter opp mot 100 Mbit/s.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Telia støtter 4G Tale på OnePlus 6. Telenor gjør ikke dog.

Naturligvis siden Telia selger Oneplus 6.

De selger ikke 6T dog så jeg må nok leve uten, slik jeg også måtte på 5ern og som familien må på sine Xiaomi telefoner.

 

Poenget er bare at toppmodeller som selger mye er prioritert.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hvor god er 2g dekningen nå da? Like god som 4g? Eller kan man regne med å være uten dekning oftere med 2g?

 

Det står ikke noe om at telefonen har 2g, men det er kanskje gitt at 3g er bakoverkompatibelt med alt eldre?

2G har vel best dekning av alle nettene så burde ikke være noe problem.

 

Raskt søk på GSM arena ga meg følgende svar rundt 2G støtte: 

2G bands GSM 900 / 1800 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)   GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - Single SIM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...