Gå til innhold

Alternativ til Chromecast.


Anbefalte innlegg

Problemet med chromecast er at begge enheter må være koblet til samme nett og ha internett.

 

Det jeg ønsker er en enhet som jeg kan laste ned filmer og serier offline, fra div. streamingtjenester som Canal digital, Viaplay, Netflix, Amazon Prime osv. Jeg kan da ta med denne til hytta, når jeg/vi er der. Tenker også at jeg kan ha en boks/flere i huset som jeg kan bruke med internett.

 

- "TV-pinne" med mulighet for lagring av offline innhold, godt utvalg av apper, hvilke er best ift. pris.

   - Amazon Fire:

   - H96 Pro: 

   - Xiami Mi Box: Har kjøpt, men mangler mange apper og man kunne visstnok laste ned en side... et         eller annet, der man kunne laste ned android apper, men med div. problemer. Mener jeg prøvde           Viaplay, men det var ikke mulighet for offline innhold..

   - Roku

-  Miracast, altså "trådløs HDMI" har blitt fjernet som støtte fra Android 7, for at chromecast skal få           bedre oppslutning? Med Miracast kunne jeg brukt android TLF.

-  HDMI kabel, der er det ikke så bra utvalg av telefoner/nettbrett som er kompatible. Skal kjøpe en           billig tlf. Og Det står mellom Nokia 7Plus og Motorola G6+ (64GB, dual-sim, android One, greit               kamera, Jack) Disse har slik jeg forstått ikke noen enkel løsning med HDMI-kabel. Har nå Samsung       A5.

 

Jeg tenker at TV-pinne er det enkleste. Har dere noen forslag/innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å ta med en portabel / bærbar harddisk med innhold og sette opp en Plex server som du deler innhold fra lokalt? Har fungert hjemme hos meg selv om internett-linjen har falt ned. Du skal kunne sette opp Plex server på en Rasperry PI.

 

edit: dere kan også fint sette opp en Plex server på laptop eller whatever som dere tar med opp. Hva med å ha Plex lokalt og bare koble en laptop rett til tv'en?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva med å ta med en portabel / bærbar harddisk med innhold og sette opp en Plex server som du deler innhold fra lokalt? Har fungert hjemme hos meg selv om internett-linjen har falt ned. Du skal kunne sette opp Plex server på en Rasperry PI.

 

edit: dere kan også fint sette opp en Plex server på laptop eller whatever som dere tar med opp. Hva med å ha Plex lokalt og bare koble en laptop rett til tv'en?

Beklager at jeg er treg til å svare..

 

Vil bruke det hovedsaklig til streaming fra f.eks. netflix og CD. Offline lagring er viktig når jeg tar den med til hytta.

Lenke til kommentar

Apple-TV versjon 4

 

Hvorfor akkurat versjon 4. Har den tilgang til alle appene jeg snakket om?

Hvordan er oppdatteringene til denne. Slik som eldre android enheter så kan man ikke laste ned alle apper da de har sluttet å utvikle for disse. Med Apple Tv så er det mange år før dette blir noe problem?

Lenke til kommentar

Hvorfor akkurat versjon 4. Har den tilgang til alle appene jeg snakket om?

Hvordan er oppdatteringene til denne. Slik som eldre android enheter så kan man ikke laste ned alle apper da de har sluttet å utvikle for disse. Med Apple Tv så er det mange år før dette blir noe problem?

 

 Apple TV er hittil siste versjon så den skal ha støtte langt inn i fremtiden. Om den har funksjonaliteten du skal ha er jeg usikker på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva med å ta med en portabel / bærbar harddisk med innhold og sette opp en Plex server som du deler innhold fra lokalt? Har fungert hjemme hos meg selv om internett-linjen har falt ned. Du skal kunne sette opp Plex server på en Rasperry PI.

 

edit: dere kan også fint sette opp en Plex server på laptop eller whatever som dere tar med opp. Hva med å ha Plex lokalt og bare koble en laptop rett til tv'en?

Plex, kan man installere f.eks. netflix evt. om tilgjengelig de andre streamingtjenestene og dermed også lagre offline?

Lenke til kommentar

Fant ut at Netflix har offline lagring på Windows App store versjonen. Så da har jeg kommet et stykke på veien. Får greie meg med den lille mobilskjermen enn så lenge på det andre. Det ser ut som om den nye mobilen min P20Pro skal være HDMI kompatibel, så jeg får prøve å se hvordan det fungerer en gang. 

Lenke til kommentar

Man kan lagre ting offline på både Netflix og Plex. Jeg tror den som har Plex-serveren må betale for at man skal kunne laste ned innholdet lokalt til enheten.

Takk. 

 

Så man må betale for plex-lagring i tillegg til Netflix?

 

Plex kan innstalleres på android og mange TVr, det vil si jeg kan få offline lagring gjennom dem der også?

Lenke til kommentar

Så man må betale for plex-lagring i tillegg til Netflix?

 

Jeg har bare tilgang til min egen Plex-server og får stadig reklame om at en av fordelene med å betale (enten en engangs eller månedlig sum) er en av fordelene at jeg kan laste ned innhold lokalt til nettbrett, telefoner eller whatever jeg har koblet opp til serveren. Om alle andre som jeg har gitt tilgang til den samme fordelen er jeg usikker på men regner med det.

 

Har du Plex server installert på en laptop eller annen datamaskin som du tar med til et sted uten internett kan du fint få spilt av innholdet på tv'n.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er nok en hel del her jeg ikke skjønner, da jeg aldri har prøvd Plex, jeg prøvde jo forgjengeren men ikke som server versjon tror jeg.. Husker ikke hva den het en gang, men det var vel noe lignende på X-box?

 

Forstår jeg det rett hvis det er slik at jeg innstallerer Plex som server versjon på pc, går sikkert ikke med chromebook og android device da? Og man må altså betale for å få offline netflix og andre kompatible apper gjennom plex-server?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...