Gå til innhold

Romerbrevet


Anbefalte innlegg

Hei, har en skole oppgave som snart skal leveres. Har fått et utdraget fra romerbrevet (kap 12:9-21), ene oppgaven er å finne de språklige virkemidlene i utdraget men klarer ikke å finne noe som helst. De språklige virkemidlene som vi skal finne er besjelning, gjentakelse, metafor, plussord og minusord, symbol, sammenligning og allusjon. Hadde vært flott hvis noen også kunne bare kort fortalt litt om hva utdraget egentlig "betyr" og hva budskapet er så jeg vet jeg ikke er helt på villsporet her   :tease:


 


Takk for hjelp! ​  :)


 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei, har en skole oppgave som snart skal leveres. Har fått et utdraget fra romerbrevet (kap 12:9-21), ene oppgaven er å finne de språklige virkemidlene i utdraget men klarer ikke å finne noe som helst. De språklige virkemidlene som vi skal finne er besjelning, gjentakelse, metafor, plussord og minusord, symbol, sammenligning og allusjon. Hadde vært flott hvis noen også kunne bare kort fortalt litt om hva utdraget egentlig "betyr" og hva budskapet er så jeg vet jeg ikke er helt på villsporet her   :tease:

 

Takk for hjelp! ​  :)

 

I ditt første innlegg lurte du på om noen kunne "tolke" utdraget og nå lurer du på hva utdraget egentlig "betyr" Det høres da ut som om dette korte utdraget av Paulus sitt brev til de kristne i Roma, er noe uforståelig ?
 
Det han skriver i 12:9-21 er at de elsk hverandre, hjelpe hverandre, ikke være oppblåste og hevngjerrige, men hold fred med hverandre. Med andre ord ikke noe uforståelig som må tolkes eller finne noen betydning i.
 
Ikke alt som står i Paulus sine brev må tolkes, fks. til Timoteus skriver han
 
2 Tim 4:13 "Når du kommer, må du ta med deg kappen som jeg lot bli igjen i Troas hos Karpos, og bøkene, framfor alt pergamentrullene"
 
Kunne like godt ha stått "jeg skal til frisøren" Hvis du skjønner poenget ?
Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

 

Hei, har en skole oppgave som snart skal leveres. Har fått et utdraget fra romerbrevet (kap 12:9-21), ene oppgaven er å finne de språklige virkemidlene i utdraget men klarer ikke å finne noe som helst. De språklige virkemidlene som vi skal finne er besjelning, gjentakelse, metafor, plussord og minusord, symbol, sammenligning og allusjon. Hadde vært flott hvis noen også kunne bare kort fortalt litt om hva utdraget egentlig "betyr" og hva budskapet er så jeg vet jeg ikke er helt på villsporet her   :tease:

 

Takk for hjelp! ​  :)

 

Vil anbefale deg heller til å studere noe annet fordi skriften er åpenbart for de umyndige og er skjult for de vise og de som absolutt vil klatre i kunnskapens tre. De spiser seg lengre inni døden til lengre de kommer.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...