Gå til innhold

PC skrur restarter hele tiden - urgent!


Anbefalte innlegg

min stasjonære pc restarter rett etter at den har gått gjennom bios. Jeg kan trykke på F8 og velge ulike ting der, men uansett hva jeg velger restarter hele maskinen seg automatisk rett etterpå (før windows logoen kommer opp).

 

Har to harddisker, har ingen ekstra tilgjengelig, kan ikke boote fra en annen disk, kjører ikke raid. Bruker win xp.

 

Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg lurer på om det er noe blaster virus. Ganske sikker på det egentlig...i så fall, hva kan jeg gjøre for å bli kvitt d?

 

Trur ikke det er blaster, for da får du 1 min eller no før datan slår seg av. Og da er datan ferdig med å starte opp.

Visst jeg ikke tar helt feil..

 

edit: skrivefeil

Endret av _-Joacim-_
Lenke til kommentar
jeg lurer på om det er noe blaster virus. Ganske sikker på det egentlig...i så fall, hva kan jeg gjøre for å bli kvitt d?

 

Trur ikke det er blaster, for da får du 1 min eller no før datan slår seg av. Og da er datan ferdig med å starte opp.

Visst jeg ikke tar helt feil..

 

edit: skrivefeil

Riktig.. kan ikke være blaster..

Sjekk om ram-brikkene sitter skikkelig..

Lenke til kommentar
Hva slags maskin har du, HK, RAM, CPU, GPU etc.

Jeg kunne ikke få sagt det bedre cremaster.

 

Det er helt utrolig altså, ikke gidder du å oppgi noe om maskinen din, men likevel pøser du på med spørsmål og overser denne vektige informasjonen.

 

Det kan være alt fra ustabil PSU, ødelagte minnebrikker, ødelagt hovedkort, virus etc.

Lenke til kommentar

beklager!

 

Tror ikke det er noe galt med hardwaren, som at ramen er satt inn feil, harddisken ikke riktig innstilt etc. GAnske sikker på at dette er et virus, men hvilket og hvordan jeg fjerner det vet jeg ikke...

 

MAskinen er et epox nforce hk (husker ikke hva det heter, men koster ca 750 på komplett), amd xp 2800, 512 ram, 120 wd harddisk. Kjører win xp og ikke raid.

Lenke til kommentar

Hold nede Del-knappen slik at maskinen går inn i BIOS.

På siden Advanced BIOS Features sjekker du at

First Boot Device er Floppy

Second Boot Device er HDD0

Third Boot Device er CDROM

Save dette og gå inn i BIOS for å forsikre deg om at dette er blitt stående.

Sjekk også at det ikke står en floppy i driven!

 

Hvis maskinen ikke Booter kan du resette CMOS med CMOS Discharge Jumper.

Se User´s Manual. :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...