Gå til innhold

Flytte dokument fra sikker sone..?


Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å forklare problemet mitt/vårt for jeg aner ikke ka jeg snakker om:P

 

på pc'n på jobb så har vi to skrivebord, den første er et helt vanlig skrivebord men uten internett. Og for å komme seg på internett så må vi logge oss inn på intranett på "sikker sone" som da tar oss til et annet skrivebord..

 

Så problemet mitt er jeg har et dokument som ligger på det skrivebordet uten internett. Som jeg skal sende til noen på mail. Men for å sende den på mail må jeg inn på intranett, altså den "sikre sonen" der det er internett. men da finner jeg ikke dokumentet.

 

Så spørsmålet mitt er hvordan flytter jeg et dokument fra den første siden, til den "sikre sonen".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du jobber i offentlig forvaltning så er det slik at dokumentet du har liggende på sikker sone mest sannsynlig ligger der fordi det kan inneholde personsensitive opplysninger. Hør med IT avdelingen, men dersom dokumentet inneholder personsensitive opplysninger så tviler jeg på at du bør sende det over vanlig e-post? 

Lenke til kommentar

Dersom du jobber i offentlig forvaltning så er det slik at dokumentet du har liggende på sikker sone mest sannsynlig ligger der fordi det kan inneholde personsensitive opplysninger. Hør med IT avdelingen, men dersom dokumentet inneholder personsensitive opplysninger så tviler jeg på at du bør sende det over vanlig e-post?

Ja får høre med IT. Håpte bare vi kunne fikse det selv. For det er ikke noe med sensitive opplysninger. Er et helt vanlig word dokument med bilder og opplysninger om julemessen vi ska ha. Den ble bare laget på feil side. Så håpte vi kunne få flyttet det over til den andre siden så vi slapp å lage et nytt et. Men men:P

Lenke til kommentar

Høres ut som om sperren som her er lagt inn fungerer som tenkt.

 

Løsning? Snakk med IT-avdelingen din. Dersom dette skal være mulig så har de en løsning til deg.

Ja bra den funker som den ska. Men kjedelig når det ikke gjelder noe sensitivt. Bare en liten bagatell. Men men det løser seg vel :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...