Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Online Adsl

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg har en vennine som nettopp har fått seg adsl fra telenor og hun kommer

ikke seg på nettet.. problemet er at hver gang hun starter IE så kommer det opp en feil der det står "finner ikke server", noen som kan hjelpe meg me det?

har prøvd alt som man kan, bytta ip adresse, sletta koblingen og leggen inn på nytt prøvd å bytte dns, men ingen ting hjalp..

takk på forhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva slags OS bruker hun?

Har hun lagt inn riktig brukernavn og passord, samt det andre sakene? Kan hende du må inn på Tilkobling i IE også, for å velge riktig tilkobling.

Man skal ikke trenge å velge noen tilkobling i IE - oppkoblingen skjer ikke via IE.

Tror nok du skal sjekke kablingen og installeringen en gang til - og sjekke med Telenor at de har opprettet brukeren, kan hende at hun ikke blir aktivisert før i morgen hvis abonnementet er helt nytt...

Skrevet (endret)

Hjalp selv en veninne med Telenor ADSL i går. Prøvde først på vanlig måte med oppkobling og fikk "FInner ikke server".

Satt deretter inn CD-plata som fulgte med og fulgte instruksjonene. Det kunne virke som om kontoen ble aktivert da.

Det kom et Telenor ADSL-ikon på skrivebordet som benyttes for å koble til. No problems!

Endret av FamP
Skrevet

er nok en grunn til at det følger med en cd... selv om jeg får tilgang til internett med en gang XP legges inn, men det kommer av at jeg har en router med brukernavn, passord lagret.

Skrevet

alle lampene lyser grønt så det ser ut til å være i orden og hun har riktig passord og brukernavn.. det finnes bare en tilkobling og den er riktig, bruker xp skal ikke være no stress.. telenor gjør det bare så vankelig for folka, skjønner jo hvorfor alle hater dem :angry: folka fra telenor klarte heller ikke å rette på problemet, for non tullinger kan jo ikke en dritt de folka.. hun fikk fiksa bredbånd idag.. men jeg skal prøve me cden på nytt og se om det funker, forresten brukte du hele navnet [email protected] eller bare www?

Skrevet

vel prøvde den linken på skrivebordet men da kom det opp at hun skulle ringe opp et nr??? ;) men hva er dns server adressen og ip adressen?

Skrevet
Hva slags OS bruker hun?

Har hun lagt inn riktig brukernavn og passord, samt det andre sakene? Kan hende du må inn på Tilkobling i IE også, for å velge riktig tilkobling.

Man skal ikke trenge å velge noen tilkobling i IE - oppkoblingen skjer ikke via IE.

Tror nok du skal sjekke kablingen og installeringen en gang til - og sjekke med Telenor at de har opprettet brukeren, kan hende at hun ikke blir aktivisert før i morgen hvis abonnementet er helt nytt...

Jo, innimellom kan det skje noe krøll der, og da må man inn på;

Verktøy --> Alternativer for Internett --> Tilkoblinger for å sette hva slags tilkobling IE skal bruke.

Skjer ofte etter LAN, når begge nettverkskortene er blitt brukt

Skrevet
vel prøvde den linken på skrivebordet men da kom det opp at hun skulle ringe opp et nr??? ;) men hva er dns server adressen og ip adressen?

All slik informasjon skal stå i dokumentasjonen som fulgte med. Programmet som fulgte med ringer også opp, det er slik det skal være når man bruker det:)

Skrevet

jeg har liksom prøvd å sette den riktige IE tilkopling og det er bare en tilkobling der så da blir den valgt automatisk uansett, kjørt setup en del ganger me forskjellige variabler.. og programmet ringte opp men det kom feilmelding, husker ikke helt hva det var.. men men, ekke akkurat newbie på data men akkurat dette ville faktisk ikke funke og telenor folka sa bare at vi måtte reinstallere xp'en.. vel vel funker ikke det me cden imorra så får vi reinstallere xp'en..

thanx anyway gyus og god jul dere der ute :xmas:

Skrevet

Jeg pleier og sette opp 0 som telefonnummer på Online ADSL, IP og DNS får hun tildelt av Telenor automatisk.

Hviklet program bruker du og koble til med XP sitt, RASPPPOE eller Online sitt?

Skrevet
jeg har liksom prøvd å sette den riktige IE tilkopling og det er bare en tilkobling der så da blir den valgt automatisk uansett, kjørt setup en del ganger me forskjellige variabler.. og programmet ringte opp men det kom feilmelding, husker ikke helt hva det var..

Da har du igrunn noe og jobbe med, feilmeldinger gir jo info da.....

Skrevet

Hvis du bruker PPoE klienten som følger med Online Cd'en så skal du ikke bruke [email protected], men bare brukernavnet. Hvis du har lagt inn hele så funker det ikke. Hvis dette er feilen så er du som har kløna fordi du ikke har giddi å lese veil.

Skrevet
Hvis dette er feilen så er du som har kløna fordi du ikke har giddi å lese veil.

Nåja, toskeskapen er på online sin side.

Og lage et så inkonsekvent system men noe så enkelt som brukernavn er totalt ubegripelig, de må virkelig like og holde supporten i arbeid, lurer på hvor mange supporttimer de hadde spart på og latt være og bruke PPPoE og latt alt gå via DHCP slik som de fleste andre ADSL-leverandører.

Skrevet (endret)
Nåja, toskeskapen er på online sin side.

Og lage et så inkonsekvent system men noe så enkelt som brukernavn er totalt ubegripelig, de må virkelig like og holde supporten i arbeid, lurer på hvor mange supporttimer de hadde spart på og latt være og bruke PPPoE og latt alt gå via DHCP slik som de fleste andre ADSL-leverandører.

Enig!

Telenor er eneste leverandør av ADSL som bruker tilkobling med brukernavn og passord og har begrensninger på nedlasting!

Hvem skaffer seg ADSL, for så å ikke kunne bruke det så mye man vil...?

Av denne enkle grunn valgte jeg Tiscali og er mer enn storfornøyd. Man er online hele tiden og har ingen begrensninger. Maskinen får tildelt IP-adresse og alle andre opplysninger automatisk og tror den er på et nettverk med nett-tilgang. Supert! :thumbs:

Endret av HappyRay

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...