Gå til innhold

Påleggsinspirasjoner?


Gaea

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leverpostei med sylteagurk. Skinke/pølse og dansk Gräddeost. Brunost med eggeplomme. Tomat med salt. Røykelaks og stekt egg. Roastbeef med sennep. Tunfisk med majones. Roquefort med selleri. Bacon og honning.

Åh, nå ble jeg sulten. Er nok en konsekvens av å starte en slik tråd  ;)

Tomat med salt har jeg prøvd før, i tillegg leverpostein med sylteagurk og skinke og gräddost. Det andre var nytt for meg, altså kombinasjonene. Takk for tips  :wee:

Lenke til kommentar

Romtemperert meierismør. Eldorado tunfisk i olje som hakkes. Stekt egg med nesten gjennomstekt plomme "easy over" (flippet ca 2 min før ferdig). Etter alle år jeg har spist brødskive er dette noe jeg aldri går lei av.

 

Romtemperert meierismør med agurkskiver og makrell i tomat er ok.

 

100% grovbrød, type Kiwi's grovbrød. Det finnes noen andre brød som er ok, men etter hva jeg har funnet ut er den billigst og best.

 

Peanøttsmør er godt en sjelden gang. Og sunt.

 

Styrer unna ost og kjøttpålegg. Føler det er for usunt.

Lenke til kommentar

Romtemperert meierismør. Eldorado tunfisk i olje som hakkes. Stekt egg med nesten gjennomstekt plomme "easy over" (flippet ca 2 min før ferdig). Etter alle år jeg har spist brødskive er dette noe jeg aldri går lei av.

 

Romtemperert meierismør med agurkskiver og makrell i tomat er ok.

 

100% grovbrød, type Kiwi's grovbrød. Det finnes noen andre brød som er ok, men etter hva jeg har funnet ut er den billigst og best.

 

Peanøttsmør er godt en sjelden gang. Og sunt.

 

Styrer unna ost og kjøttpålegg. Føler det er for usunt.

Ost bør spises i moderate mengder,men for jenter kommer kjøtt godt med (jern). Har spist enten mye ost, eller mye kjøtt alene i det siste, så det har vært litt trist mat, og jeg begynner å gå litt lei, så er takknemlig for alle bidrag til variasjon! 

Peanøttsmør liker jeg ikke. 

 

Blandet i kveld sammen eggerøre og remulade. Det var insAAAAANE godt.

 

Åh, ble sulten av din post også. Må kjøpe i agurk neste gang jeg er i butikken, det fristet veldig nå.  :dribble:  

Lenke til kommentar

Pesto og egg..

Pesto generelt funker.. med ost.. kyllingfilet.. med Philadelphia

Paprika, tomat, agurk, vårløk.... slår aldri feil.

Peanutsmør ,.. økologisk-99%-nøtter..(de har to typer på "Normal" som er billig.

 

Jeg lager syltetøy selv... tiner fryste bær... litt frysepulver.. null sukker...og moser med stavmikser smaker bær.. nyydelig. Eventuelt eplemos.... fjerner kjernen,. Koker opp med skall... syltepulver... null sukker....

 

 

 

 

Peanutsmør eller Philadelphia med syltetøy.

 

Mager smørost med noe grønt.

 

Hjemmelaget nøttepålegg.. kjør nøtter i "stavmikser-boksen"

Endret av Habazut
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...