Gå til innhold

Tv-ut på Raedon 8500


Bambo

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke Tv-ut i annet en svarthvitt på mitt XpertVision ATI raedon 8500-LE, Jeg har en mistanke om at Lnb-M kreves for at dette skal fungere dog dette ikke støttes av de fleste Tv`r på det norske markedet. Er det noen som har noen tips på hvordan jeg kan få Tv-ut i farger ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lang ledning bruker du? I svært mange tilfeller kan ikke du koble på mer en 3-5 meter ledning da signalet fra tv utgangen på skjermkortet ikke er sterkt nokk.

 

Vist det er dette som er problemet er en trådløs A/V sender eller en signalforsterker som er løsninga!

 

MVH

GLIMMER

Lenke til kommentar

Hvor lang ledning bruker du? I svært mange tilfeller kan ikke du koble på mer en 3-5 meter ledning da signalet fra tv utgangen på skjermkortet ikke er sterkt nokk.

 

Vist det er dette som er problemet er en trådløs A/V sender eller en signalforsterker som er løsninga!

 

MVH

GLIMMER

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet, fordi jeg var såpass dum at jeg ikke "sjekket" om tv'en hadde flere modus for inngangen jeg brukte. Har Av3 og YC3 på min skjerm for denne inngangen (egen s-video på sony tv). Satte den på YC3 og vips det var farger :smile:.

 

Kan godt hende det er flere valg på din også(?) Hvis du da bruker en s-video direkte i tv'en.

 

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-03-04 22:19 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 18:05, Bambo skrev:

Jeg kjører en 3meters s-vhs med scartomformer i enden in til tv har ingen andre inganger en scart men får heller ikke farger, bildekvaliteten er topp....Men jeg vil ha farger !


 

TV'en mottar S-Video signal, på scart kontakten. Hvis du skal ha farger må du nok loddde litt selv, hvis TV'en din er av eldre type og ikke støtter dette. Hvis du går på http://www.tvtool.com og ser på cable faq forklarer den hvordan lay'out'en er.

 

Mange folk bruker rett og slett bare tvtool for å få farger, men min tv er såpass gammel at jeg ikke klarte det bare med program justeringer.

 

Koster ca. 60kr å lage en kabel, + at den fungerer garantert, uansett problem :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...